Meld je gratis aan

Nieuwe categorie Creative

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Ideeënbus
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Creative is een goede aanvulling voor de gallery
Ja
62%
 62%  [ 20 ]
Nee
37%
 37%  [ 12 ]
Totaal aantal stemmen : 32

Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo apr 16, 2008 13:36    Onderwerp: Nieuwe categorie Creative Reageer met quote

Hallo,

Ik zat eens wat rond te sneupen op de gallery met mijn eigen foto's en ideeën in gedachten en kom tot de conclusie dat de helft van mijn foto's niet echt te plaatsen zijn. Ja oke in de categorie overig maar ik heb het gevoel dat ze daar niet tot hun recht zullen komen. Eigenlijk miste ik het kopje creative voor foto's die anders zijn, gek door middel van een aparte opstelling of bijvoorbeeld fish eye foto's. Foto's die je aan het denken zet, de werkelijkheid verdraaien of heel normaal lijken maar dat niet zijn. Dus eigenlijk alle creative en vrije foto's die niet onder bewerkte fotografie passen. Ik ben benieuwd of iemand deze behoefte met mij deelt.

Groetjes, Marisha
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: do jul 10, 2008 17:55    Onderwerp: Reageer met quote

Dit lijkt me eerlijk gezegd geen slecht idee, maar ik vraag me af of deze categorie wel echt gebruikt gaat worden. En dan zou ik hem tenminste een nederlandse naam geven. Wink
Naar boven
BerichtGeplaatst: za jul 12, 2008 00:00    Onderwerp: Reageer met quote

dat er gebrek is aan creative' dat denk ik wel...een aparte rubriek nee. Alle foto's moeten iets creative hebben en hebben dat ook de een wat meer dan de ander
Naar boven
BerichtGeplaatst: vr jul 25, 2008 22:38    Onderwerp: Reageer met quote

Vind het wel een goeie! Op Photographysvoice.com heet de categorie `Photographic Artwork & HDR`
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma jul 28, 2008 17:35    Onderwerp: Reageer met quote

Be_Ba schreef:
dat er gebrek is aan creative' dat denk ik wel...een aparte rubriek nee. Alle foto's moeten iets creative hebben en hebben dat ook de een wat meer dan de ander

dat is jouw mening.. Maar als je kijkt naar een macro foto... Het is best een kunst om een hommel scherp vast te leggen.. Als je dan een foto hebt, waar de hommel mooi opstaat, is de missie geslaagd...

Maar een foto met alleen een hommel is niet zo 'creatief'... Terwijl het wel weer een vak apart is om het zó vast te kunnen leggen.. (ik ben zelf iig een ramp met macrofotografie) .. Dus het is wel een 'kunst', en moet (imo) ook zodanig gerespecteerd worden..

Ik zelf ben eigenlijk wel voor..
Naar boven
BerichtGeplaatst: za nov 01, 2008 20:19    Onderwerp: Reageer met quote

Een rubriek creative zou kunnen, maar het is nogal discutabel wat 'creative' is. Je kunt van een hommel een hele creatieve foto maken bijvoorbeeld. Very Happy
Er is natuurlijk altijd de rubriek 'overig' maar misschien is de foto te creatief om daarin te belanden? Maar op zich kan ik er wel wat mee, met zo'n rubriek en ik denk vele anderen die niet mainstream foto's maken ook.

Een andere rubriek waar volgens mij behoefte aan is, is URBAN.
Veel Zoomers zijn urbex gangers, en ze maken foto's die naar mijn mening duidelijk in een aparte categorie passen en als zodanig dan ook gemakkelijk zijn op te sporen.
Er is zelfs een Zoom DVD URBAN uitgekomen, dus de eerste stap is al gezet.
groet, Ina
Naar boven
BerichtGeplaatst: za apr 18, 2009 23:14    Onderwerp: Reageer met quote

Yep, ik stem ook voor Urban! Very Happy
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Ideeënbus Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: