| Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp |
| Auteur |
Bericht |
|
|
Geplaatst: vr jan 01, 2010 19:48 Onderwerp: Hoe maak ik miniwereldbol van 1 foto? |
|
|
Meerdere keren uitleg gezien over maken van een miniwereldbolletje. Uitgerekend als je er mee aan de gang wilt, kun je hem nergens vinden. Bij [Photoshop CS4 > Filter > Vervormen > Poolcoördinaten] krijg je bolletje met de lucht binnenin, maar die wil ik natuurlijk buiten. _________________ Leer van andermans fouten, je hebt geen tijd ze allemaal zelf te maken. |
|
| Naar boven |
|
 |
|
|
Geplaatst: vr jan 01, 2010 20:08 Onderwerp: |
|
|
Ondertussen al een oplossing gevonden, al blijf ik openstaan voor betere.
Handeling in PS gemaakt:
- afbeelding > modus > naar 8 bits (anders werkt filter niet)
- 180 graden roteren (zodat lucht beneden)
- filter > vervormen > poolcoördinaten
- 180 graden roteren (zodat terug in originele stand)
- afbeelding > afbeeldingsgrootte > vinkje weghalen bij 'verhoudingen behouden' en vervolgens breedte en hoogte gelijk zetten.
Klaar.
Zie http://jaapmeijer.com/images/2010/wereldbolletje_kreta.jpg
Normaal moet je proberen links en rechts gelijke horizon en lijnen te hebben. Hier juist sterk perspectief, maar zo sterk, dat het juist weer mooi in het wereldbolletje komt, imho.
Mvg,
Jaap _________________ Leer van andermans fouten, je hebt geen tijd ze allemaal zelf te maken. |
|
| Naar boven |
|
 |
|
|
Geplaatst: za jan 02, 2010 23:30 Onderwerp: Hoe maak ik miniwereldbol van 1 foto? |
|
|
als je vooraf de foto links of rechts 100% vergroot en hierin een gespiegelde versie plakt tegen de originele loopt de aansluiting percies door.  |
|
| Naar boven |
|
 |
|
|
Geplaatst: ma jan 04, 2010 10:59 Onderwerp: |
|
|
Vind je dit nu echt zo mooi?
Misschien kun je je wat meer in de techniek verdiepen. |
|
| Naar boven |
|
 |
|
|
|
| Naar boven |
|
 |
|
|
|
| Naar boven |
|
 |
|
|
|
| Naar boven |
|
 |
|
|
Geplaatst: wo jan 06, 2010 20:12 Onderwerp: |
|
|
Mijn dank is groot. Wat een verschil! Zeker de moeite van het proberen waard. En je vorige opmerking dan voor de gewone foto's. _________________ Leer van andermans fouten, je hebt geen tijd ze allemaal zelf te maken. |
|
| Naar boven |
|
 |
|