Meld je gratis aan

Pentax k20 D

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Pentax
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za jul 24, 2010 07:05    Onderwerp: Pentax k20 D Reageer met quote

Hallo Allemaal,

Een kennis van mij heeft in mei 2008 een pentax k20D met een 18-250 pentax lens gekocht, bij een vakhandel.
Afgelopen week kwam hij er achter dat het instelwieltje waar je diafragma, (en nog wat andere instellingen) mee instelt niet meer werkte.
hij vond dit een bezoekje aan de fotozaak waard, om eens te vragen wat dit kon zijn.
Het antwoord wat hij daar kreeg van de eigenaar was hoogst opmerkelijk:
"die K20d is zeker 3 jaar oud, de techniek laat je in de steek"...
Opsturen zou enige tijd duren, en de reparatie zou behoorlijk prijzig kunnen zijn, want de reparatie valt buiten de garantie.
Een oplossing zou kunnen zijn om wat contactspray tussen het wieletje te spuiten, ( Shocked Confused ) en als het dan niet gaat werken dan maar op de 'p' stand gaan werken...

Wat vinden jullie hiervan? wat zijn de ervaringen met de pentax? zijn er meer mensen die last van het euvel hebben?
Ik vind teneerste dat zo'n duur toestel dit soort mankementen eigenlijk niet mag vertonen, en ook vind ik het antwoord van de fotozaak niet correct.

grt

johan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: za jul 24, 2010 20:28    Onderwerp: Reageer met quote

contact opnemen met de importeur. www.pentax.nl
http://www.pentax.nl/nl/reparatie_aanbieden.html

Ik heb dit ook gehad met een K10d, er zit een veertje onder of tegen het wieltje aan en die is waarschijnlijk los geschoten.(bij mij was de camera gevallen.) En ik had de camera binnen 3 weken weer terug. Maar omdat je nu met de vakantie zit, zal het wel wat langer duren.

gr Johan

www.pentaxforum.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: zo jul 25, 2010 08:46    Onderwerp: Reageer met quote

Anders maar in de ''P" stand is een wonderbaarlijk advies.

Idd contact opnemen met Pentax, over het algemeen zijn die vlot. Klinkt niet als een heel groot defect.

Oh ja: vooral niet meer terug gaan naar deze winkel waar hij nu is geweest.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Pentax Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: