Meld je gratis aan

Doorsnee verschillen Tamron, Sigma vs Canon, Nikon

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> IdeeŽnbus
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Is het een idee om in het blad deze 'geruchten' te onderbouwen of van tafel te vegen door de eindresultaten van een test?
Ja
72%
 72%  [ 18 ]
Nee
28%
 28%  [ 7 ]
Totaal aantal stemmen : 25

Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za jan 09, 2010 00:23    Onderwerp: Doorsnee verschillen Tamron, Sigma vs Canon, Nikon Reageer met quote

Ik lees heel vaak meningsverschillen over de merken Tamron en Sygma ten opzichte van Canon en Nikon.

Je herkend dit vast wel. Opmerkingen als "Het focussen is sneller en stiller bij de Canon"
Zou dit dan ook echt zo zijn of is dit het praatje wat de ronde doet en voor die persoon houvast is om bij Canon te blijven?

Dit soort meningen zijn te meten en dat geeft veel duidelijkheid voor niet alleen de beginnende Zoomers.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht
BerichtGeplaatst: za jan 09, 2010 08:51    Onderwerp: Reageer met quote

Dat zou je dan volgens mij alleen kunnen vaststellen door echt vergelijkbare objectieven naast elkaar te leggen. En daar zijn er maar weinig van volgens mij. Misschien kan je het na gaan voor een 18-200 of 50mm. Maar ook daar speelt erg mee in welk jaar, met welke stand van de techniek, een objectief is ontworpen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht
BerichtGeplaatst: zo jul 25, 2010 18:26    Onderwerp: Reageer met quote

Het in een lab nameten en vergelijken is geen enkel probleem. Dit word door vele sites en andere magazines al jaren gedaan. Heb dit ook al wel eens voorgesteld bij Zoom, maar nog nooit iets op gehoord.

Het is natuurlijk erg makkelijk om een vergelijk te maken tussen bijv. :

50mm primes
24-70
70-200
50 en 100mm macro's
noem maar op.

Zowel Canon als Nikon hebben lenzen in hun arsenaal zitten die door fabrikanten als Sigma, Carl Zeiss, Tokina, Tamron, Sony gemaakt worden en vergelijkbaar zijn.

En er is genoeg te vergelijken, Sigma en Tamron maken voor ale merken hetzelfde glas, dus is een kwestie van objectiefje wisselen. Adhv referenties zijn ook concurrenten als Sony en Pentax te meten ineen gecontroleerde omgeving.

Zaken als snelheid van zoom, geluidsproductie, perspectief, vignettering etc. is allemaal te meten.

Alleen is Zoom daar niet in thuis, of ziet er geen brood in, en daarom gebeurt het niet neem ik aan.

www.remcovandesanden.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> IdeeŽnbus Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: