Meld je gratis aan

Sigma 50mm F2.8 macro

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Overige merken
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo nov 17, 2010 16:25    Onderwerp: Sigma 50mm F2.8 macro Reageer met quote

Ikben op zoek naar een Macro lens. Nu is mijn budget niet heel erg groot, maar de wens is er wel degelijk.
Ik was benieuwd naar de Sigma 50mm F2.8 macro lens. Dit is een lens die wel past binnen mijn budget, maar ik wil natuurlijk wel een kwalitatief goede lens hebben.
Zijn er mensen met ervaring met deze lens. Is het een aanrader of kan ik beter net even doorsparen, en een paar euro's meer betalen?

Alvast bedankt voor tips en advies
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: wo nov 17, 2010 18:00    Onderwerp: Reageer met quote

Hoi,

k zou even vergelijken maar volgens mij is er qua prijs niet zo heel verschil tussen een Sigma en eentje van een origineel merk.
Weet niet welk merk toestel je hebt.

Als het prijsverschil niet zo heel groot is zou ik voor een origineel merk gaan.

Heb zelf een Canon 100mm. Heb nog getwijfeld met Sigma maar het prijsverschil was erg nihil waardoor deze bij mij afviel.

Volgens mij is de Sigma wel kwalitatief goed objectief. Het is natuurlijk wel welke eisen je zelf stelt.

Wel zou ik, als je de kans hebt en het budget het toelaat voor een 100mm gaan. Heb je iets meer bereik.

Wellich kan je ook een goede 2ehands vinden?

Gr Marcel
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo nov 17, 2010 18:46    Onderwerp: Reageer met quote

Met een 50mm moet je wel heel dicht op je onderwerp kruipen. Als je de mogelijkheid hebt, zou ik eerder gaan voor een 70mm-90mm of 100mm. Kan je wat meer afstand houden, wat beestjes vaak erg leuk vinden.

Verders maakt Sigma prachtige macro's. Goede bodemkwaliteit, en hoogwaardig glas. Niets mis mee. Zaken als front/backfocus zijn imo al lang een ding uit het verleden.

www.remcovandesanden.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: wo nov 17, 2010 19:43    Onderwerp: Reageer met quote

Wil je echt goedkopp macroëen: 50mm 1.8 + omkeerring, ben je voor €150 klaar.
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo nov 17, 2010 21:09    Onderwerp: Reageer met quote

macro ligt aan wat je wil gaan fotograferen een lens kopen om te macroen is lastig, als je denkt ik wil insecten doen dan heb je al een groter brandpunt nodig dan 50mm al snel.
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo nov 17, 2010 21:35    Onderwerp: Reageer met quote

[Mod]
Verplaatst naar juiste sectie
[/Mod]

BerichtGeplaatst: za nov 27, 2010 20:33    Onderwerp: Reageer met quote

zowel de 105 mm als de 150 mm Macro van Sigma staan goed bekend. Ikzelf werk veel met de Sigma 150 mm/2.8 + ff. Voor een camera met kleine sensor zou ik eerder voor een 100mm gaan.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Overige merken Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: