Meld je gratis aan

Sony A55 of Nikon D3100

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Gebruikersreviews
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di dec 21, 2010 08:36    Onderwerp: Sony A55 of Nikon D3100 Reageer met quote

Ik zat te denken aan de aanschaf van een Sony A55 vanwege de extra film mogelijkheid maar zag later dat de Nikon D3100 vergelijkbare mogelijkheden heeft.

De Nikon lijkt qua prijs meer een instapcamera te zijn dan de A55. Maar vreemd genoeg zie ik in specs niet zo gek veel verschillen. Welke van de twee zou je adviseren en waarom?
BerichtGeplaatst: di dec 21, 2010 08:57    Onderwerp: Reageer met quote

A33, is het zelfde als de a55 alleen heeft de a55 2mp meer en gps dan de a33.. inweze dus de zelfde camera.

de Sony's hebben een veel en veel betere autofocus tijdens filmen dan de nikons.

foto's kwaliteit ligt om het even.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: di dec 21, 2010 13:35    Onderwerp: Reageer met quote

stateowned schreef:
A33, is het zelfde als de a55 alleen heeft de a55 2mp meer en gps dan de a33.. inweze dus de zelfde camera.

de Sony's hebben een veel en veel betere autofocus tijdens filmen dan de nikons.

foto's kwaliteit ligt om het even.

De A33 is natuurlijk weer wat beter betaalbaar, maar buiten het aantal pixels kunnen er toch nog meer verschillen zijn in de kwliteit van de sensor? Dat zou toch ook van belang kunnen zijn voor de kwaliteit?
BerichtGeplaatst: di dec 21, 2010 15:16    Onderwerp: Reageer met quote

De A33/A55 hebben een EVF. Heb je daar al eens doorheen gekeken?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: di dec 21, 2010 15:37    Onderwerp: Reageer met quote

AnitaS schreef:
De A33/A55 hebben een EVF. Heb je daar al eens doorheen gekeken?

Nee nog nooit. Ik hoor er voor deze camera's wel goede berichten over. Jij?
BerichtGeplaatst: di dec 21, 2010 15:44    Onderwerp: Reageer met quote

dat zou ik dan maar eens doen. Ik heb er onlangs foto's mee gemaakt, maar ik vind zelf die EVF onrustig. Na het afdrukken gaat het beeld ook op zwart en verlies je alle kontakt met je onderwerp. Het kijkt echt heel anders als een OVF, ik vind dit voor mijzelf niet zo prettig.
Maar dit is natuurlijk een persoonlijk gevoel. Daarom zeg ik: ga er eens doorheen kijken, gooi er een stickie in en trek je eigen konklusie.
Naar boven
BerichtGeplaatst: di dec 21, 2010 16:13    Onderwerp: Reageer met quote

AnitaS schreef:
dat zou ik dan maar eens doen. Ik heb er onlangs foto's mee gemaakt, maar ik vind zelf die EVF onrustig. Na het afdrukken gaat het beeld ook op zwart en verlies je alle kontakt met je onderwerp. Het kijkt echt heel anders als een OVF, ik vind dit voor mijzelf niet zo prettig.
Maar dit is natuurlijk een persoonlijk gevoel. Daarom zeg ik: ga er eens doorheen kijken, gooi er een stickie in en trek je eigen konklusie.

Ik zal eens gaan, dank je wel. Kan ik ook meteen de D3100 bekijken.
BerichtGeplaatst: di dec 21, 2010 16:21    Onderwerp: Reageer met quote

Zet dan ook je 18-200 er eens op (op de Sony dan natuurlijk) . Ik heb die lens voornamelijk gebruikt op de A100. Op de A700 vind ik hem niet prettig in AF, hij is langzaam. Verder prima bij goed licht, maar trekt wel krom op de groothoek en wordt soft richting 200.
Maar verder voor algemeen gebruik is het best een prima lens, alleen moet je er in moeilijke omstandigheden niet teveel van verwachten.
Naar boven
BerichtGeplaatst: di dec 21, 2010 16:49    Onderwerp: Reageer met quote

AnitaS schreef:
Zet dan ook je 18-200 er eens op (op de Sony dan natuurlijk) . Ik heb die lens voornamelijk gebruikt op de A100. Op de A700 vind ik hem niet prettig in AF, hij is langzaam. Verder prima bij goed licht, maar trekt wel krom op de groothoek en wordt soft richting 200.
Maar verder voor algemeen gebruik is het best een prima lens, alleen moet je er in moeilijke omstandigheden niet teveel van verwachten.

Tuurlijk, die neem ik mee. Ik heb de lens ook gebruikt op een A100. Herken je kritische noot m aar was best tevreden. Alleen niet bij binnen en sport-opnames. Heb nu een A350 en die combinatie is niet best. Ik vraag me af hoe dat icm de A33 of A55 gaat uitpakken. Als dat niet wordt dan koop ik er een of twee nieuwe lenzen bij of kies voor Nikon D3100
BerichtGeplaatst: di dec 21, 2010 16:58    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb de 18-200 maar heel kort gebruikt op de A700, heb een 24-70 gekocht. Heb er nu een A550 bij, daar zal ik hem eerdaags eens op zetten, kijken hoe dat uitpakt.

Ik vind zelf de kombi 18-55 en 55-200 van Sony heel veel lens voor dat geld. Heb beide ook regelmatig op de A700. Maar geen idee hoe die het op de A33/A55 doen.
Naar boven
BerichtGeplaatst: di dec 21, 2010 17:09    Onderwerp: Reageer met quote

AnitaS schreef:
Ik heb de 18-200 maar heel kort gebruikt op de A700, heb een 24-70 gekocht. Heb er nu een A550 bij, daar zal ik hem eerdaags eens op zetten, kijken hoe dat uitpakt.

Ik vind zelf de kombi 18-55 en 55-200 van Sony heel veel lens voor dat geld. Heb beide ook regelmatig op de A700. Maar geen idee hoe die het op de A33/A55 doen.

Nou, ik zag je site met foto's en die zien er goed uit! Dank voor je adviezen.
BerichtGeplaatst: di dec 21, 2010 17:11    Onderwerp: Reageer met quote

en jij bedankt voor het kompliment!
Naar boven
BerichtGeplaatst: di dec 21, 2010 23:33    Onderwerp: Reageer met quote

zal niet zoveel verschil in zitten in techniek van de sensor, ze zijn op het zelfde moment uitgebracht..

a33&a55 hebben perfecte autofocus tijdens live view en filmen.. d3100 niet.
Naar boven
BerichtGeplaatst: za jan 15, 2011 14:17    Onderwerp: Het is de A55 geworden Reageer met quote

De A55 aangeschaft, mooie foto's, makkelijk in gebruik, fijn voor mensen die ook van een automaat houden. Heel goede filmbeelden met prima autofocus tijdens het filmen.
BerichtGeplaatst: za jan 15, 2011 20:38    Onderwerp: Reageer met quote

prima autofocus tijdens filmen?Razz Laughing

de aller aller beste op de markt op dit moment.. die doorlatende spiegel is een geniale "uitvinding", af gekeken van canon, voor snelle AF via het schermpje.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Gebruikersreviews Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: