Meld je gratis aan

ASAHI PENTAX SMC PENTAX-M 1.7 50mm

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Pentax
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr apr 30, 2010 10:16    Onderwerp: ASAHI PENTAX SMC PENTAX-M 1.7 50mm Reageer met quote

goede morgen kan mij iemand vertellen of ik dit lensje kan gebruiken op mijn pentax k10 en wat voor soort fotos kan ik hier het mooiste mee maken alvast bedankt voor u bericht

ASAHI PENTAX SMC PENTAX-M 1.7 50mm
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: vr apr 30, 2010 10:40    Onderwerp: Re: ASAHI PENTAX SMC PENTAX-M 1.7 50mm Reageer met quote

of hij past dat zou ik niet weten, want ik heb geen verstand van specifieke pentax objectieven

het is een prime (vaste brandpunt afstand) Objectief, dat betekend dat je geen zoom hebt. verder is zo'n ding kwa beeldkwalliteit meestal gewoon uitstekend.

je zou er portretten mee kunnen maken, al kiezen veel mensen dan toch voor een langere brandpunt afstand.. maar het zou er goed mee kunnen

je hebt ene groot diafragma dus je kan een mooie dof crieëren waarschijnlijk.. ligt aan de lamellen van het diafragma maar met zo'n prime lens ga ik daar wel van uit dat dat goed gaat.

door die grote diafragma maakt het ook geschikt met een kortere sluitertijd snachts mooie foto's te kunnen maken vanuit de hand.

kortom leuk om te hebben en wat mee te expirimenteren, de bouw en beeldkwalliteit van zo'n lens is vaak ook boven gemiddeld..

nou zou je nog moeten weten of die past Laughing
Naar boven
BerichtGeplaatst: vr apr 30, 2010 10:46    Onderwerp: bedankt Reageer met quote

bedankt voor je reactie nu weet ik wat meer. ik denk dat ik hem maar koop voor 30,00 groetjes leon
Naar boven
BerichtGeplaatst: vr apr 30, 2010 10:52    Onderwerp: Re: bedankt Reageer met quote

als hij niet past heb je er natuurlijk niets aan..

maar zo'n ding is wel fijn te hebben, ik zou als ik jou was even google op dat objectief in combi met je body.. want ik heb geen idee of pentax veschil heeft in digitaal of analoog ed.

mensen met een pentax hier op het forum weten je vast ook raad te geven, alleen die slapen nog Twisted Evil (grapje)

voor 30 euro zou ik hem zeker niet laten liggen, moet je wel eerst even uitzoeken of hij past.
Naar boven
BerichtGeplaatst: vr apr 30, 2010 10:55    Onderwerp: ga ik doen Reageer met quote

oke bedankt ik zal wel eens gaan google maar toch bedankt voor je mail
Naar boven
BerichtGeplaatst: vr apr 30, 2010 23:54    Onderwerp: Reageer met quote

De M 50mm F/1.7 doet het prima op je K10D. Wel ff pagina 210 van je handleiding lezen!

greetz,
Erik
BerichtGeplaatst: ma mei 03, 2010 08:22    Onderwerp: Re: bedankt Reageer met quote

luukteunissen schreef:
want ik heb geen idee of pentax veschil heeft in digitaal of analoog ed.

Nope. Alles met een bajonet (dus geen schroefdraad) past zonder problemen op een digitale Pentax. Dus alles vanaf ca 1975... Smile
BerichtGeplaatst: wo mei 05, 2010 22:16    Onderwerp: Re: bedankt Reageer met quote

ik heb spijt dat ik bij de nikon zit lol, 30 euro voor een prime met beeldstabilisatie in de body..

meer waar voor je geld kan je volgens mij niet krijgen, of ze moeten ze gratis gaan weg geven
Naar boven
BerichtGeplaatst: di jan 25, 2011 09:26    Onderwerp: Reageer met quote

Heb gisteren zelf een 50mm/F2 MF lens gekocht via Marktplaats, met een defecte Pentax P30n body eraan vast trouwens ook nog Wink En dat voor € 15 allemaal. Deuk in de filterring, maar daar heb ik geen last van.

Als de lens er af is kan ik het diafragma met de ring gewoon dichtdraaien, maar als hij op de body zit blijft het diafragma op F2 staan, wat ik ook aan de diafragmaring draai. Mijn K20D blijft ook dezelfde sluitertijd aangeven en beelden zijn hetzelfde. Is er iets dat ik niet weet waardoor je het diafragma op de body ook dicht kunt draaien?

Niet dat het me - in het bijzonder voor deze prijs - heel veel uitmaakt, ik heb het ding toch gekocht voor foto's met heel weinig scherptediepte en als een extra middeltje voor situaties met heel weinig licht.
Naar boven
BerichtGeplaatst: di jan 25, 2011 09:31    Onderwerp: Reageer met quote

Dat hoort zo. Wink De body houdt de lens open totdat de foto wordt genomen. Als je wil checken of hij werkt, zet de camera in M en druk op de groene knop. Als het goed is, neemt de body een stop-down meting. Hij draait dan zelf het diafragma even dicht om een goede lichtmeting te krijgen. Ook tijdens het nemen van een foto draait de body zelf het diafragma dicht op de waarde die je hebt ingesteld.
BerichtGeplaatst: di jan 25, 2011 09:43    Onderwerp: Reageer met quote

Dank je, ga ik vanavond even proberen.
Naar boven
BerichtGeplaatst: zo jan 30, 2011 16:15    Onderwerp: Reageer met quote

PhotAlex schreef:
Heb gisteren zelf een 50mm/F2 MF lens gekocht via Marktplaats, met een defecte Pentax P30n body eraan vast trouwens ook nog Wink En dat voor € 15 allemaal. Deuk in de filterring, maar daar heb ik geen last van.

Mmm. ik geloof dat ik maar weer eens het internet moet afschuimen op koopjes. Jammer dat jij hem gevonden heb voor mij, Veel plezier met deze leuke aanwinst.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: zo jan 30, 2011 17:13    Onderwerp: Reageer met quote

Ach, er staan meestal wel 3 of 4 50mm/F1,7 of 50mm/F2 lenzen op Marktplaats, dus keuze genoeg. Had de 30 a 40 euro voor een 'mint' exemplaar wel over gehad gezien de deuk in de filterring (die is echt niet te missen), maar het was mooi meegenomen. Ook omdat ik de deal even in mijn lunchpauze kon doen.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Pentax Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: