Meld je gratis aan

Tamron auto 200mm

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Overige merken
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo feb 09, 2011 20:40    Onderwerp: Tamron auto 200mm Reageer met quote

Ik heb een Tamton 1:3.5 200mm lens maar kan er op internet niets over vinden. Ik weet niet voor welke type camera. Hij is vast uit het analoge tijdperk want ik heb hem van een oom. Passen deze lenzen ook op digitale camera's?
BerichtGeplaatst: wo feb 09, 2011 21:02    Onderwerp: Reageer met quote

die kunnen passen ja... vaak met een adapter ring...

qualiteit is niet altijd al te best... de opbouw van Cmos/ccd sensoren is anders van fotorolletjes.. dat kan voor lichte onscherpte zoeken.. de coatings en slijp manieren die huidig gebruikt worden zijn een stuk beter dan toen.. en als laatste.. de afstand van de lens tot de sensor is bij elke camera anders en met een adapter ring er tussen zorgt dat er voor dat je niet meer tot oneindig kan scherpstellen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: wo feb 09, 2011 21:17    Onderwerp: Reageer met quote

hoe kan ik zien voor welk type camera (vatting) hij is.
zijn er nog fotografen die dit type lens gebruiken.
BerichtGeplaatst: wo feb 09, 2011 21:42    Onderwerp: Reageer met quote

schroefdraad is vaak M42.. en dan heb je nog pentax K mount...
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo feb 09, 2011 22:28    Onderwerp: Reageer met quote

stateowned schreef:
schroefdraad is vaak M42.. en dan heb je nog pentax K mount...

Hij heeft geen schroefdraad, is ook niet voor Canon. Blijft dan Pentax over?
BerichtGeplaatst: wo feb 09, 2011 23:42    Onderwerp: Reageer met quote

maak ff fototje.. dan kunnen we het beter zien
Naar boven
BerichtGeplaatst: do feb 10, 2011 20:38    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb iets gevonden maar het is in het Engels. http://www.techtheman.com/2009/11/tamron-200mm-f35-adaptall-2-04a.html Ik denk dat ik hem maar te koop aanbied, mogelijk is er iemand die interesse heeft.
BerichtGeplaatst: vr feb 11, 2011 08:50    Onderwerp: Reageer met quote

Het is een zogenaamde adapt-to-all lens, en is dus met de juiste adapter (los te koop voor een eurotje of 15) op welke body en merk te zetten. Welke er nu op zit is maar de vraag, maar je kan hem zonder problemen op je huidige spiegelreflex zetten. Gewoon de juiste adapter gebruiken.

http://shop.ebay.com/?_from=R40&_trksid=p5197.m570.l1313&_nkw=adaptall+adapter&_sacat=See-All-Categories

Als je hem wil verkopen, moet je toch echt denken aan slechts een paar tientjes...
BerichtGeplaatst: vr feb 11, 2011 11:56    Onderwerp: Reageer met quote

Cmdr_Keen schreef:
Het is een zogenaamde adapt-to-all lens, en is dus met de juiste adapter (los te koop voor een eurotje of 15) op welke body en merk te zetten. Welke er nu op zit is maar de vraag, maar je kan hem zonder problemen op je huidige spiegelreflex zetten. Gewoon de juiste adapter gebruiken.

In de jaren 70 leverde Tamron lenzen waarvan de camers aansluiting los gekocht moest worden, inderdaad het Adapt-all systeem. Leek heel mooi, maar gaf in de praktijk toch wel wat problemen. De gedachte was, dat je een lens met bediening van het diafragma door middel van diverse adapters kocht. Dit was in die tijd niet elektrisch zoals nu.
De adapters waren aan de prijs, zeker niet het eurotje of 15 zoals genoemd.
Het probleem zat er in, dat de bediening van het automatische diafragma niet bij alle adapters even goed liep.
ook waren de adapters niet voor alle merken te koop. Voor zover ik me herrinner: P-draad, Canon FD, K-mount, Minotlta en Nikon.
Het systeem flopte helaas, hier en daar is op de tweedehands markt nog wel eens wat te krijgen, en adapters voor moderne DSR camera's zijn uiteraard niet te krijgen, want nooit geleverd.
Naar boven
BerichtGeplaatst: vr feb 11, 2011 13:53    Onderwerp: Reageer met quote

@leotop, had je mijn link al eens bekeken. Wink Ladingen adapter voor een eurotje of 15 voor elke willekeurige moderne mount. Geen originele Tamron adapter, maar wat geeft dat...
BerichtGeplaatst: vr feb 11, 2011 14:10    Onderwerp: Reageer met quote

Cmdr_Keen schreef:
@leotop, had je mijn link al eens bekeken. Wink Ladingen adapter voor een eurotje of 15 voor elke willekeurige moderne mount. Geen originele Tamron adapter, maar wat geeft dat...

Ja, dank je wel. Ik heb al een lens met een bereik tot 200 mm, mogelijk zijn er fotografen die dit bereik nog missen, vandaar te koop. maar... bedankt.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Overige merken Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: