Meld je gratis aan

Macbook pro: ontspiegeld glas?

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Overige merken
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do mei 27, 2010 23:12    Onderwerp: Macbook pro: ontspiegeld glas? Reageer met quote

Ik wil een Macbook pro aanscahffen. Je kunt deze met spiegelend glas en met ontspiegeld glas krijgen.

Bij de Mac wordt de glans niet gewaardeerd door fotografen. Kan ik bij de Macbook pro dan ook beter voor ontspiegeld glas gaan?

Apple raadt zelf juist spigelend glas aan omdat de kleuren beter tot zijn recht zouden komen..........ik weet het niet meer..........jullie?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: vr mei 28, 2010 08:02    Onderwerp: Reageer met quote

De een zegt van wel, de ander zegt van niet. Het ligt ook aan jezelf wat je prettiger vindt om naar te kijken

Ik ben zelf voor gespiegeld glas gegaan. Ik vond het beeld prettig plus het gros van de mensen heeft het ook, dus ik kan beter inschatten hoe mijn foto op hun beeldscherm eruit komt te zien

Een beetje hetzelfde idee als wat er in veel muziekstudio's gebeurt. Die hebben naast hun top notch geluidsboxen ook een simpele stereo-set om te kijken of hun werk ook daarop goed te beluisteren valt. Het merendeel van hun klanten beschikken immers ook niet over de topnotch boxen, maar de simpele stereo-set

http://forum.zoom.nl/viewtopic.php?t=35547
Naar boven
BerichtGeplaatst: vr mei 28, 2010 08:18    Onderwerp: Reageer met quote

Stamp schreef:
Een beetje hetzelfde idee als wat er in veel muziekstudio's gebeurt. Die hebben naast hun top notch geluidsboxen ook een simpele stereo-set om te kijken of hun werk ook daarop goed te beluisteren valt. Het merendeel van hun klanten beschikken immers ook niet over de topnotch boxen, maar de simpele stereo-set

dat vind ik zelf overigens heel jammer, want sommige stereo's zijn het niet eens waard om een cd in te stoppen.. Wink

jammer als je hier niet ook je eigen hifi kan posten.

on-topic:
iemand bij mij opschool heeft het glas dat niet spiegeld en ik heb zelf het glas dat wel spiegeld.

als ik thuis werk waar het wat donkerder is, heb ik nergens last van en zijn de kleuren inderdaad een stuk mooier..

maar ga je buiten werken of het openbaar vervoer in waar het veel lichter is. heb je een grootprobleem.. want ik zelf heb dan bijna een on werkbare pc.. ik zou het dan tevens als scheerspiegel kunnen gebruiken.

en dan komen de kleuren helemaal niet meer uit, want dan is alles veel te donker..

beter kies je een scherm dat bij je situatie past; als je alleen binnen werkt het glossy scherm en als je buiten werk het mat scherm... Wink
Naar boven
BerichtGeplaatst: vr mei 28, 2010 12:34    Onderwerp: Reageer met quote

ok, hier heb ik wat aan.

Beiden bedankt!
Naar boven
BerichtGeplaatst: vr jul 16, 2010 21:08    Onderwerp: Reageer met quote

Ontspiegeld. Niet voor niets dat de grote prof displays niet glanzend af zijn gewerkt; high gloss schermen zien er vaak 'mooier' uit onder goede lichtomstandigheden, maar je wil niet mooi, je wil accuraat. Mijn 23" Apple Cinema Display heeft een prachtige kleurweergave, en is ontspiegeld afgewerkt.
BerichtGeplaatst: zo mrt 13, 2011 17:58    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben een beetje laat in dit topic maar ik heb ongeveer de zelfde vraag.
De Macbook pro 15" is standaard te leveren met een mat scherm, maar er zijn ook "stickers" te koop die je op het beeldscherm kan plakken waardoor deze ontspiegeld wordt. Nu is mijn vraag: €140 uitgeven aan een ontspiegeld scherm van apple of 40 euro uitgeven aan een sticker die het zelfde doet?

Heeft iemand hier ervaring mee? Wat is beter en waarom?

Alvast bedankt! Smile
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Overige merken Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: