Meld je gratis aan

Tamron of Sigma

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Overige merken
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr mrt 11, 2011 22:21    Onderwerp: Tamron of Sigma Reageer met quote

Ik ben op zoek naar een 70 - 300 objectief en kijk naar de Sigma en Tamron voor mijn Canon 550d. Ik vind het een plus dat je ook macros kan nemen met deze lensen. Later wil ik uitkijken naar betere lenzen.

Ik gebruik de camera vooral buiten in het veld.

Zit er nu kwaliteitsverschil tussen deze lenzen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: zo mrt 13, 2011 00:28    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zou me van de macro definitie niet te veel voorstellen trouwens. De vergrotingsmaatstaf is erg klein..

Verder zijn beide merken niet heel sterk in de kwaliteitscontrole en hangt het echt af van de individuele exemplaren. Goed testen dus Wink
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: ma mrt 28, 2011 06:59    Onderwerp: Reageer met quote

Ikzelf heb de Sigma 70-300mm F/4.0-5.6 APO DG Macro 1:2.
Voor het echte macrogebeuren (vliegjes, miertjes, etc.) moet je niet teveel verwachten. Hiervoor kun je toch beter kijken naar een "echte" macrolens of misschien een setje tussenringen (weet niet of dit echt verbetering geeft). Voor vlinders e.d. kun je hier best veel plezier mee beleven.

Verder ben ik best tevreden over deze lens. Je moet inderdaad de lens wel eerst uitproberen, want er wil weleens een misproductie tussenzitten.

Resultaten van deze Sigma lens zijn wisselend, maar dat ligt eerder aan mij dan aan de lens.
Een collega heeft een 70-300 van Tamron en ook daar heb ik best goede resultaten van gezien.
Er is natuurlijk niets mooiers dan het glaswerk met het rode randje, maar voor de beperkte budgetten zijn Sigma en Tamron mooie alternatieven.

Zowel Sigma als Tamron zijn niet supersnel met scherpstellen. Ik heb hier geen echte problemen mee, maar dat hangt vooral van je eigen eisen af.

Ik heb een tweetal series op jalbum staan http://captcrash.jalbum.net/. Deze foto's zijn allemaal gemaakt met bovengenoemde lens.
BerichtGeplaatst: ma mrt 28, 2011 11:41    Onderwerp: Reageer met quote

Tamron heeft een heel goed alternatief voor het "dure" L glas Surprised

http://www.cameranu.nl/artikel/109834/Tamron_AF_SP_70-300mm_f_4.0-5.6_Di_VC_USD_Canon.html

Of even Googelen
http://www.google.nl/search?sourceid=navclient&aq=hts&oq=&hl=nl&ie=UTF-8&rlz=1T4MEDA_nlNL284NL286&q=Tamron+AF+SP+70-300mm+f%2f4.0-5.6+Di+VC+USD
BerichtGeplaatst: za apr 23, 2011 17:10    Onderwerp: Reageer met quote

Bedenk wel dat de consumenten 70-300 objectieven zacht tekenen in de 300 mm stand. Welke verwachtingen met betrekking tot scherpte heb je ten aanzien van een objectief?
BerichtGeplaatst: za apr 23, 2011 20:01    Onderwerp: Reageer met quote

stouten schreef:
Tamron heeft een heel goed alternatief voor het "dure" L glas Surprised

beetje rare opmerking dit... die lens kan zich nooit meten met de canon 70-300mm L of een lens uit de 70-200mm L serie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Overige merken Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: