Meld je gratis aan

pentax DFA 100mm F2/8 WR macro lens

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Pentax
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do apr 21, 2011 19:26    Onderwerp: pentax DFA 100mm F2/8 WR macro lens Reageer met quote

Beste zoomers,

Ik ben sinds kort op zoek naar een degelijke macro-lens voor mijn pentax k10D. Voorlopig had ik de 100mm versie van pentax zelf in gedachte, of eventueel een sigma variant.
Heeft iemand ervaring met deze lens of zijn er misschien betere lenzen op de markt? Of komt er misschien in de nabije toekomst een DA* macro-lens aan, want in deze reeks is er voorlopig nog geen opgenomen. Ben zelf in het bezit van een DA*200mm F2/8 en ben hier uitermate tevreden van. Ik zoek dus ongeveer een lens met dezelfde beeldkwaliteit, maar dan in macro uitvoering.

Alvast bedankt voor de reacties,
Joeri
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: do apr 21, 2011 21:45    Onderwerp: Reageer met quote

de 100mm is echt een goede lens.. de sigma ook trouwens.. qua scherpte licht deze in ieder geval hoger dan de nikon 105mm en canon 100mm...

de pentax ken ik persoonlijk niet maar de kwaliteit waarvoor het merk staat.. moet wel garanderen dat de 100 f2.8 macro zeker niet gaat teleurstellen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: za apr 30, 2011 11:25    Onderwerp: Reageer met quote

Rond de 100m strijden al sinds jaren de Pentax (niet WR), Sigma en Tamron. Kwalitatief zijn ze, net als bijna alle macro lenzen, alle drie erg goed!

De nieuwe WR versie ken ik niet, de ander drie wel. Ik (persoonlijke smaak!) zou zeggen: (1) Tamron 90mm, (2/3) Sigma en Pentax. Hou je ook rekening met de prijs dan zakt PENTAX zelfs naar 3.

Kijk eens in de PPG, Flickr of op pentaxforum.nl naar voorbeelden met die lenzen.

DA* lenzen brengt PENTAX helaas erg weinig uit. Ik wacht nog steeds op een 135-400mm F4 Smile om mijn 16-50 en 50-135 te completeren...

Bovendien vind ik het erg verwarrend worden: DA* versus Ltd, wat zegt dat nog kwalitatief?

Please visit my website: http://www.mharda.com
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Pentax Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: