Meld je gratis aan

Review: Kata 3N1-30 Sling-Backpack
Ga naar pagina Vorige  1, 2

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Gebruikersreviews
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr aug 28, 2009 19:07    Onderwerp: Reageer met quote

Even een schopje,
Ik heb net de tas gekocht, ben erg benieuwd, hopelijk morgen binnen, kan hij meteen mee naar de Efteling Very Happy

Maar weten jullie al waar je de statiefsteun kan kopen Question

Al gevonden, beter uit mijn doppen kijken Embarassed
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: vr aug 28, 2009 21:05    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb deze tas een tijdje geleden ook gekocht, op zich een fraaie tas, maar helaas heb ik me er aan miskocht.
Vooraf heb ik de hoogte van mijn camera met grip eronder (een D700) opgemeten en vergeleken met de afmetingen welke door kata worden opgegeven. Volgens de binnenmaat zou het goed moeten passen, de praktijk is echter anders, de rits gaat (te) strak over de body heen.
Daarbij krijg ik helaas de indeling niet dusdanig zodat ik mijn meestgebruikte lenzen mee kan nemen.

Op dit moment gebruik ik nog steeds mijn oude tas en haal noodgedwongen redelijk vaak de grip van de camera, om het geheel op te bergen.

Tip, mocht je voor een tas gaan kijken, neem je apparatuur mee en pas in de winkel.
Nikon D700, MB-D10, Nikon D40, 18-55mm 3.5-5.6 G II-ED, 18-200mm 3.5-5.6 IF-ED VR, 105mm 2.8 AF VR micro, 60mm AFS F/2.8 micro, 80-400mm 4.5-5.6 ED VR,50mm 1.8 ED, 24-70mm 2.8 AF-S G ED, 70-200mm 2.8 AF-S G IF ED VR, 70-300mm ,SB800
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: vr aug 28, 2009 21:32    Onderwerp: Reageer met quote

Hmmm, ik had het gelezen op het Nikon-forum.

Je hebt daar natuurlijk wel een puntje.

Ik heb een D90 + MB-D80. Aan wat ik aan foto's/video heb gezien en de 3N1-20 versie in levende lijve, zou het moeten passen.
De 3N1-30 was hier niet te koop.

Ik heb de indruk, althans voor mij, dat het zoeken naar een tas een grotere opgave is dan het zoeken naar een camera.
Er zijn zoveel bijna dezelfde uitvoeringen (van de verschillende merken) en allemaal zijn ze het net niet Confused
Je zou bijna verwachten dat er een merk zou zijn die alle positieve dingen in 1 tas zou proppen Very Happy
Naar boven
BerichtGeplaatst: zo aug 30, 2009 10:21    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb gisteren de Kata Poch Sling Backpack 3N1-30 binnen gekregen. Very Happy
De rede waarom ik deze gekocht heb t.o.v. de Lowepro Backpack Slingshot 300AW en Lowepro Flipside 400AW

- voldoet ruim aan de specificaties voor handbagage vliegmaatschappijen. Zoals gebruikelijk is de standaardisatie ver te zoeken.
- kan en als flipside en backpack gebruikt worden.
- kan links als rechts dragend gebruikt worden (ik ben nog links nog rechtshandig, dus kan ik kiezen Mr. Green )

Op dit moment heb ik nog niet veer spullen, maar de ruimte is best groot

- D90 + MB-D80 + 16-85 + zonnekap gemonteerd in de tas. Er is zelfs ruimte voor een grotere camera
- makkelijk indeelbare ruimte
- ruimte in bovenste gedeelte best ruim en erg gemakkelijk voor o.a. klein materliaal persoonlijke spullen
- geweldige afwerking

Slingshot werkt echt goed en ik vind het erg handig. De Lowepro Flipside is wat onhandiger om de camera te pakken, voordeel is wel dat deze erg veilig is i.v.m. diefstal.

Gisteren de hele dag in de Efteling rond gelopen en dan ben ik blij dat ik de Kata als slingshot of backpack kan gebruiken. Wat al vaker wordt genoemd is bij lang dragen de belasting op 1 schouder wat groot.
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma aug 31, 2009 10:15    Onderwerp: Reageer met quote

Hier kan ik me alleen maar bij aansluiten....

De belangrijkste reden om voor deze tas te gaan (heb dan de 3N1-20) was ook sling, gecombineerd met een volwaardige rugzak.

Mijn 450D + Grip en 55-250 kan er direct in, en tevens heb ik dan nog mijn 100mm macro, 18-55 en 50mm + flitser erin zitten. Een aardig gewicht, maar door hem als rugzak te dragen zeer goed te doen. Het was even zoeken naar een juiste indeling hiervoor, maar nu past het prima!

Deze combinatie neem ik ook mee op de fiets naar mijn werk (16km), waarbij ik de banden dan kruislings heb (rugzak). Kom ik iets tegen om te fotograferen, dan klik ik 1 band los en is het een sling en heb ik de camera zo bij de hand.
BerichtGeplaatst: za okt 03, 2009 11:50    Onderwerp: Reageer met quote

Goeie review.
Ik was van de week ook op deze Kata tas uit, maar heb in de winkel toch gekozen voor de Lowepro Flipside 400AW.
Ik vond mijn camera bij de Kata te lastig bereikbaar, het klepje aan de zijkant met clipjes, ritsjes etc. vond ik niet prettig werken.
Ook het bijpakken van een ander objectief om al lopend te wisselen vond ik te lastig. Ik ben blij dat ik mijn spullen had meegenomen naar de winkel om te testen.
Ik heb met de Lowepro nu goede ervaringen. Het werkt prima om op de buik te openen en bijv. lenzen te wisselen, iets waar ik vooraf mijn vraagtekens bij had.
Ik neem meestal mee:
- pentax K10D
- Pentax 18-55
- Pentax 50-200
- Pentax 50mm 1.7 prime
- kleine verrekijker
- wat klein spul zoals polfilter, reserveaccu, ministatiefje, draadontspanner

En heb nog genoeg ruimte over voor een extra objectief en flitser.
Absolute aanrader, een waardige opvolger van mijn 15 jaar oude Lowepro Nova 4. Wegens de brede heupband ook zeer comfortabel om te dragen. Verder ingebouwde regenhoes en standaard statiefbevestiging...
Naar boven
BerichtGeplaatst: vr feb 11, 2011 13:26    Onderwerp: Reageer met quote

Prima tas...mijne gaat echter de deur uit. Heb veel lenzen opgeruimd en de tas is te groot geworden
Naar boven
BerichtGeplaatst: do mei 19, 2011 22:09    Onderwerp: Reageer met quote

Ik vind het een mooie tas. Kan iemand mij vertellen of het volgende mogelijk is. Kan ik mijn 550D+17-85 in de tas stoppen, en blijft er dan nog ruimte over voor mijn 70-200mm f/4, en andere lens een flitser. En dan wel in het onderste vak. Dus de 70-200 niet in het bovenste vak.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Gebruikersreviews Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

Ga naar: