Meld je gratis aan

Hele grote doos vol Pentax lenzen.

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Pentax
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma sep 19, 2011 20:47    Onderwerp: Hele grote doos vol Pentax lenzen. Reageer met quote

Bij een grote opruiming op de zolder van het ouderlijk huis van een collega van me heeft ie een grote doos met wel dertig pentax-objectiefen gevonden, variërend van brandpandafstanden van groothoek tot tele in alle soorten en maten.

Aangezien het nog al oud materiaal is (Jaren 50/60) is het wel allemaal handmatig, is hier gezien de teloorgang van Pentax tegenwoordig nog wel vraag naar of kan het de kliko in?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: ma sep 19, 2011 21:19    Onderwerp: Reageer met quote

als je ze in de klicko wilt gooien ,doe het dan maar in mijne.
serieus:
Stuur me eens een lijstje welke lenzen het zijn, misschien weet ik een liefhebber
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma sep 19, 2011 21:21    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zou ze gewoon op marktplaats zetten. Daar raak je de gekste dingen kwijt.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: di sep 20, 2011 10:37    Onderwerp: Reageer met quote

Als je even een lijstje voor me maakt kan ik wel aangeven wat nog waarde heeft en wat niet. En wellicht weet ik nog wel wat kopers voor je...
BerichtGeplaatst: di sep 20, 2011 10:59    Onderwerp: Reageer met quote

Of je zoek een 2de hands body met P-draad.
Naar boven
BerichtGeplaatst: di sep 20, 2011 15:44    Onderwerp: Reageer met quote

Dat moet niet al te moeilijk zijn. Praktica's genoeg op de rommelmarkt. En anders wil ik er wel 1 ruilen voor 1 van de lenzen... Razz
BerichtGeplaatst: di sep 20, 2011 16:04    Onderwerp: Reageer met quote

Dat word dan waarschijnlijk tegen het weekend pas, doordeweeks hebben wij momenteel gewoonweg geen tijd.
Dan zullen we eens rustig de inventarisatie doornemen en kan ik hier een opsomming maken, dat word waarschijnlijk niet eerder dan Zondag.
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo sep 21, 2011 12:53    Onderwerp: Reageer met quote

Even zonder dollen. Als het objectieven van Pentax zelf zijn (en dus niet merk x dat op Pentax past) mag je toch wel rekenen op zo'n 20 euro per lens. En dan ga ik uit dat er enkel 28mm-50mm-135mm lenzen in zitten. Dan heb je het dus over 600 euro voor de hele doos! En als er iets exotisch of zeldzaam in zit gaat dat bedrag dus nog om hoog.
Als je wil kan ik je er bij helpen om ze te verkopen en er voor te zorgen dat die lenzen een mooi plekje bij een liefhebber krijgen. Pentaxians zijn van nature immers gek op oude lenzen. Wink Helaas zijn er ook een hoop opkopers die proberen er een slaatje uit te slaan en hun gun ik het ook gewoon niet...
BerichtGeplaatst: wo sep 21, 2011 16:17    Onderwerp: Reageer met quote

Cmdr_Keen schreef:
Even zonder dollen. Als het objectieven van Pentax zelf zijn (en dus niet merk x dat op Pentax past) mag je toch wel rekenen op zo'n 20 euro per lens. En dan ga ik uit dat er enkel 28mm-50mm-135mm lenzen in zitten. Dan heb je het dus over 600 euro voor de hele doos!
Cmdr_Keen schreef:
Pentaxians zijn van nature immers gek op oude lenzen. Wink Helaas zijn er ook een hoop opkopers die proberen er een slaatje uit te slaan en hun gun ik het ook gewoon niet...

Nou Keen, Namens mijn collega (die dit topic ook leest) hartelijk bedankt voor de rendabele informatie, Het ging hier inderdaad uitsluitend om lenzen van Pentax zelf met brandpuntafstanden van 28 tot langer, Mijnheer heeft me per mail al op de hoogte gesteld met de hele bubs naar een fotozaak en een taxateur te gaan en te proberen de boel stuk voor stuk tegen de hoogst mogelijke winst weg te zetten.
Ik kom er dus ook niet meer aan te pas zo lijkt het dus het lijkt me dat de zaak al beklonken is, zakelijk gezien kan ik het hem in deze barre tijden niet eens kwalijk nemen...

Voor de geďnteresseerden, ik zou Marktplaats en Tweedehands.nl dus de komende tijd in de gaten houden.
Gegroet.
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo sep 21, 2011 16:40    Onderwerp: Reageer met quote

Stuk voor stuk zal het wel goed komen. PM mij anders een linkje van zijn MP profiel, dan zorg ik ervoor dat mijn Pentax contacten ook even een kijkje nemen. Wellicht zit er iets voor hen (of mij) bij... Smile
BerichtGeplaatst: wo sep 21, 2011 16:43    Onderwerp: Reageer met quote

Zodra ik zijn profiel op MP weet als hij ze er op zet stuur ik een mailtje Keen.
Naar boven
BerichtGeplaatst: do sep 22, 2011 11:15    Onderwerp: Reageer met quote

In november is er weer een beurs van deze vereniging, daar komen alle liefhebbers van Nederland en de rest van Europa samen.
Als ze daar niet te slijten zijn.....http://www.fotografica.nl/
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Pentax Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: