Meld je gratis aan

Tamron 28-105 mm 2.8

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Tamron
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo dec 14, 2011 01:11    Onderwerp: Tamron 28-105 mm 2.8 Reageer met quote

Ik zou graag willen weten wat mijn Tamron 28-105 mm 2.8 lens eventueel nog waard kan zijn. Als ik op ebay rondkijk dan zie ik die lens nog voor 379 euro te koop staan. Hij moet dan wel uit Duitsland komen en hij is 2dehands maar dat lijkt me een eerlijke prijs, maar als ik dan de fotozaken hier in mijn regio moet geloven brengt die lens niets tot nauwelijks iets op. Hopelijk iemand hier die mij een eerlijk antwoord kan geven.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: vr dec 16, 2011 09:34    Onderwerp: Reageer met quote

Deze lens stond niet bekend als een optisch wonderkindje.

Gebruikt zal het bedrag zeer laag zijn en wellicht in de uitverkoop in de bekende rommelbakken van de fotwinkel voor een paar tientjes te koop zijn.
BerichtGeplaatst: za dec 31, 2011 01:21    Onderwerp: Reageer met quote

op het Duitse Sony user,s forum staat dat de lens voor Durchschnittspreis 110 euro hij krijgt trouwens een laag cijfer maar dat is van 2 personen op Dyxum heeft de lens een gemiddeld cijfer van 4,31 en dat is uit 14 reviews toch niet verkeerd zou ik zo zeggen zijn misschien wel liefhebbers voor te vinden ik heb zelf de 24-135 van Tamron een geweldig objectief vindt ikzelf wat traag en klinkt als een schroeftol maar goed glas
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: za dec 31, 2011 12:33    Onderwerp: Reageer met quote

Ebay is niet zaligmakend. De veilingen vertellen je de werkelijkheid (wereldwijd bieden levert altijd de echt marktprijs op) maar de Nu Kopen sectie is doorgaans wishful thinking met af en toe absurde bedragen voor van alles en nog wat..
De 28-105mm f/2.8 tekende nogal zacht en was gewoon matig naar de hoeken toe. Bovendien had ie een paar stopjes diafragmeren nodig om echt lekker pittig te worden. Daar koop je geen 2.8 voor, vandaar dat ie niet echt populair is. Bij fredMiranda haalt ie een 7,5 en dat is wat het is: een middenmoter. Tweedehands waarde rond de 100 euro vermoed ik, omdat ie voor Canon geschikt is.
Wil je echt een goede 2.8 van Tamron dan is het interessanter om te kijken naar de 28-75. Die is wel super. Op volle opening al lekker pittig en scherp en met een stop diafragmeren geweldig.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Tamron Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: