Meld je gratis aan

testervaring met de Canon PIXMA PRO-100 A3 printer

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Gebruikersreviews
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo dec 30, 2012 22:32    Onderwerp: testervaring met de Canon PIXMA PRO-100 A3 printer Reageer met quote

De Canon PIXMA PRO-100 is een A3 printer die gebruik maakt van dye inkt en ik heb deze printer uitgebreid getest. Opvallend is dat er 2 grijze inkten in zitten, dat ben ik nog niet eerder bij een dye inkt printer tegengekomen.

Ik heb diverse testkaarten doorgemeten op de juistheid van kleurweergave. Daarbij heb ik geprint op het nieuwe Canon Luster fotopapier. Ik moet zeggen, op dat gebied doet deze printer het heel erg goed, beter dan andere dye inkt A3 printers van Canon en Epson.

De grijstrap wordt heel mooi weergegeven. Dat betekent dat de grijstinten neutraal grijs weergegeven worden. Het zwart is echter niet erg diep, daar heb je toch een printer voor nodig die gepigmenteerde inkt gebruikt.

Ik kom geen bronzing en gloss differential tegen, een voordeel van dye inkt.

De inktkosten, per A4 print, zijn hoog maar niet ongebruikelijk hoog voor een consumentenprinter. De cartridges zijn klein, je blijft wisselen bij een wat grotere printopdracht.

Printen vanaf rol is niet mogelijk.

Al met al, door de heel goede weergaven van de kleuren en de grijstinten op luster papier een aanrader!
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Gebruikersreviews Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: