Meld je gratis aan

Sirui statieven

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Statieven
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do jan 17, 2013 12:44    Onderwerp: Sirui statieven Reageer met quote

Ik zag dat KE nu ook Sirui statieven is gaan verkopen. Zijn dat goede alternatieven voor de dure merken zoals Gitzo? Ook Sirui heeft namelijk een versie die je ook als monopod kan gebruiken.

Heeft iemand daar ervaring mee? Zo ja, ook wellicht in verhouding tot benro?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: do jan 17, 2013 12:58    Onderwerp: Reageer met quote

filmpje is duits

http://www.youtube.com/watch?v=ETUTJvNAWrw

Wil je een beetje statief kom je al snel op 250,- dan is de prijs bijna gelijk met de andere merken.
Naar boven
BerichtGeplaatst: do jan 17, 2013 14:07    Onderwerp: Reageer met quote

Dit had ik natuurlijk zelf gevonden, de vraag was eigenlijk om praktijk ervaring met het spul. Bedankt natuurlijk maar deze had ik al gezien
Naar boven
BerichtGeplaatst: za jan 26, 2013 16:30    Onderwerp: sirui statieven Reageer met quote

Het klopt dat sirui een statief heeft waarvan een poot los is te nemen en als monopod is te gebruiken. dat is het model M-3204 Het is een geweldig statief wat zeker zijn mannetje staat tegen gitzo of elk ander merk. Ik gebruik het zelf ook en het heeft het nodige al meegemaakt zonder een centje pijn, zeker een aanrader voor een goede priijs. Very Happy
Naar boven
BerichtGeplaatst: za jan 26, 2013 17:51    Onderwerp: Reageer met quote

Dat model is inderdaad wat me aangeboden is en klinkt erg goed.
Welke camera en zwaarste lens heb je er op?

Denk dat ik zelf voor de N2204 + k20x ga. Heb een 5DmkII + 300F4 + 1.4tc als zwaarste combinatie en die kop gaat ook tot 25 kg. Dat zou wel genoeg moeten zijn en het statief met kop is toch net wat lichter.
Naar boven
BerichtGeplaatst: za jan 26, 2013 18:43    Onderwerp: serui statieven Reageer met quote

Ik ben zelf in het bezit van een Canon 50d + 18-200mm 3.5/5.6

Op het statief zit ook een K20x kop wat mij prima bevalt, maar als ik jou was zou ik met mijn toestel incl objectief toch even bij een foto zaak langs gaan om het geheel te proberen daar jou camera incl lens toch even zwaarder zal zijn, [ zal waarschijnlijk geen probleem zijn, maar toch ] en anders is de K30x nog een altenatief deze houdt het zeker.

Ik weet niet waar je woond maar in Adam zit foto Booms ook dealer van serui

succes Idea
Naar boven
BerichtGeplaatst: za jan 26, 2013 19:48    Onderwerp: Reageer met quote

Ik woon in het zuiden van het land dus amsterdam is dan niet zo handig.
Maar er zijn nog andere dealers genoeg. KE bv levert ze ook sinds kort.

Vind het gewicht wel belangrijk want dat sjouw je toch mee.

Als ik dit zo zie: (rond 10 min)
http://www.youtube.com/watch?v=lmNsS4jZELw

is de K20x prima geschikt voor mijn veel lichtere 300F4
Naar boven
BerichtGeplaatst: za jan 26, 2013 22:04    Onderwerp: reactie serui statieven Reageer met quote

Heb vandaag zelf een Sirui m-3004 gekocht bij KE Amsterdam. Geweldig geholpen. Twijfelde ook tussen de K-20x of de K-30x. Het verschil was maar 10 euro. Dus toen was de keus niet moeilijk meer!
Naar boven
BerichtGeplaatst: za jan 26, 2013 23:34    Onderwerp: Re: reactie serui statieven Reageer met quote

Ik hoop dat je er heel veel plezier van hebt en dat je er maar heel veel mooi fotos mee mag maken.

groetje droopie Very Happy
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Statieven Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: