Meld je gratis aan

wil iemand ons evenement filmen

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Video
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do aug 15, 2013 20:25    Onderwerp: wil iemand ons evenement filmen Reageer met quote

Wij zijn een BMW auto oldtimer club en hebben op 14 september 2013 in Emmer-Compascuum een groot treffen.
Slalom en sprint wedstrijden maar ook veel auto's te zien.
Kleine markt en een grote racebaan binnen.
Aangezien dit jaar het voor de 25ste keer wordt georganiseerd willen wij graag daar een video van.
Het is van ongeveer 10 tot 5 uur.

Uiteraard andere opties bekeken maar voor 6 minuten film iets meer dan
€ 500 betalen vinden wij teveel.

Is er misschien iemand die dit graag wil doen?
Niet voor niets natuurlijk.

Ik hoop op een reactie.

vriendelijke groet,
Jan
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: vr aug 16, 2013 19:32    Onderwerp: Reageer met quote

500 euro voor 6 minuten film en dat is te duur?? Sorry hoor, maar je geeft aan dat het evenement alleen al 7 uur duurt en daarna moet de filmer nog de film editen omzetten en afmonteren. Ja het eindresultaat zal misschien 6 minuten film zijn, maar het werk er aan gaat wel een paar dagen kosten en dan vind ik 500 euro zelfs aan de zuinige kant!
Naar boven
BerichtGeplaatst: vr aug 16, 2013 19:48    Onderwerp: Reageer met quote

Laten we prijsdiscussies maar lekker per PM voeren tussen geďnteresseerden en TS. Ik denk dat dat productiever zal zijn.

www.remcovandesanden.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: vr aug 16, 2013 19:58    Onderwerp: Reageer met quote

Heb je gelijk in inderdaad, maar ik kon het niet laten om mijn onbegrip te uiten voor de veelvuldig voorkomende hersenkronkels alsof ze alleen betalen voor de 6 minuten film.
Ik ben dan ook altijd stiekem erg benieuwd wat de reactie van zulke mensen zou zijn als je na afloop je camera uit zet en vervolgens gewoon het ruwe materiaal aflevert. Ik denk dat dan de ruimte te klein is en de verbazing dat je geen volledig afgemixte film aflevert erg groot is.
Naar boven
BerichtGeplaatst: vr aug 16, 2013 21:56    Onderwerp: Reageer met quote

Voor ons is dit nieuw.
Ons budget is wel die € 500 maar het viel ons erg tegen dat we dan 'maar' 6 minuten film krijgen.
Ik kan mij ook wel voorstellen dat het veel werk is om aan die 6 minuten te komen maar wij vinden dat die 6 minuten niet ons gehele evenement goed weer zal geven.

Maar ik begrijp dat wij met onze hersenkronkels deze vraag dus eigenlijk niet mogen stellen.
Het zal wel raar klinken maar ik zou erg blij zijn met het ruwe materiaal.
Ben ik ook wel dagen mee bezig maar voor mijn gevoel kan ik daar veel meer uithalen.

Je 1ste reactie vond ik netjes maar die 2de gaat te ver vind ik.
Naar boven
BerichtGeplaatst: vr aug 16, 2013 22:11    Onderwerp: Reageer met quote

Het is zeker niet zo dat je dat niet mag vragen, maar iets duidelijker wat je precies zou willen kan geen kwaad. Het is helaas zo dat hier, maar ook op andere fora, media en via via dit soort vragen heel veel gesteld worden. Vaak met het idee dat het iets is dat je zo even snel doet en dat je het vooral voor de lol doet. Het zal ongetwijfeld zijn dat je dat niet verwacht en niet zo bedoelt, maar dat is in alle gevallen zo, meestal komt het gewoon voort uit onwetendheid. Meestal gaat het om foto's en een enkele keer om video. Ik heb het persoonlijk al zo vaak meegemaakt met concert fotografie, een band wil dan graag foto's en video materiaal voor hun website of wat dan ook en lijken te deken dat je na het indrukken van je ontspanknop klaar bent met de foto. Jammer maar helaas. Dat je daarna nog uren aan het sorteren en nabewerken bent ontgaat ze gewoon. Geeft niets, maar als het om commerciele doeleinden gaat mag daar best wat tegenover staan toch?

Een filmpje van 6 minuten klinkt als heel erg kort, maar dat is in de praktijk nog best redelijk lang hoor. Ik weet nog dat ik voor het eerst mee werkte aan een korte speelfilm en toen ik hoorde dat die maar maximaal 10 minuten mocht worden dacht ik echt letterlijk "Wat kun je nou in 10 minuten film vertellen?". Uiteindelijk bleek die 10 minuten bijna een eeuwigheid en je hebt wel heel bijzonder veel film materiaal nodig om dat te vullen. Inmiddels een aantal projecten verder, waaronder 48HFP, en 6 minuten is een redelijke tijd waarin je een behoorlijk uitgebreid verhaal kwijt kunt. Zeker als het een commercieel iets moet zijn is het al veel te lang, 6 minuten iemand aandacht vast houden zonder saai te worden en in herhaling te vallen is bijzonder moeilijk en zeker als je een bepaald ritme vast wilt zien te houden.
Naar boven
BerichtGeplaatst: di aug 20, 2013 00:09    Onderwerp: Reageer met quote

Beste Jan.

Het evenement waarop dit topic betrekking heeft spreekt mijzelf zeer persoonlijk aan als potentiële bezoeker.
Ik zal zeer zeker kijken of ik een gaatje in de agenda en gelegenheid van vervoer heb.
Niet iets waar u concreet op kunt bouwen dus, ik maak dus geen loze beloften of afspraken.
Voor het verzoek van een vaste filmklus ben ik dus alles behalve de aangewezen persoon en kunt u beter iemand anders zoeken.

Maar gewoonlijk heb ik bij dit soort gelegenheden altijd wel mijn videocamera bij mij en indien ik aanwezig kan zijn stuur ik u naderhand graag een p.m.
Als u dan geďnteresseerd bent in eventueel (aanvullend) materiaal van mijn hand wil ik u graag ten dienst staan.

Vriendelijke groeten, J. van Eeuwijk.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Video Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: