Meld je gratis aan

Nikon coolpix S6600

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Nikon
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di sep 03, 2013 00:06    Onderwerp: Nikon coolpix S6600 Reageer met quote

Ik ben enkele dagen in het bezit van een Nikon coolpix S6600,

Tot op heden ben ik niet erg positief over deze camera.
Ik doe veel aan macro fotografie en aangezien mijn oude pocket camera van Canon aan vernieuwing toe was heb in een Nikon gekocht van zo'n ruim 200 euro.

Ten eerste zit er wifi op wat me handig lijkt op mijn thuis wifi netwerk, maar daar blijkt het niet mee te werken alleen met een smart phone of tablet.

De foto's zien er goed uit maar je moet niet in ware pixel kijken want dat zie je dus vele oneffenheden die ik met mijn oude Canon pocket camera niet had die iets meer dan 100 euro koste.

Zijn er nog meer die deze camera hebben en wat zijn juliie bevindeningen.

BVD Harry
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: di sep 03, 2013 00:23    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zou eerst specificeren wat ik aan apparatuur nodig heb, dan specificaties opzoeken, vervolgens reviews lezen, het spulletje eens in mijn handen hebben en testen, een keuze maken en dan al kopen.

Dat voorkomt teleurstellingen en geldverspillingen.
Maar eigenlijk wist je dit toch ook al?

En als je geld zat hebt probeer je toch gewoon een volgend type wat je tegenkomt? Ooit moet het toch lukken?
Naar boven
BerichtGeplaatst: di sep 03, 2013 01:11    Onderwerp: Reageer met quote

Het testen is lastig, in de winkel kun je hem wel in handen hebben maar een x inch beeldscherm geeft je fotos altijd perfect weer.

Referenties is inderdaad het enigste wat wel zou kunnen.
Hier heb ik weer mee geleerd... leuk of vakantie fotos mee te maken, maar voor macro is het niets.
Naar boven
BerichtGeplaatst: di sep 03, 2013 09:03    Onderwerp: Reageer met quote

Ik denk dat het probleem wordt veroorzaakt doordat je "oude" Canon minder megapixels had.
De nieuwere Nikon heeft er waarschijnlijk meer, wat automatisch meer ruis geeft. Door de ingebouwde software wordt er dan een ruisonderdrukker gebruikt, wat je dan weer terugziet in de foto.
De enige oplossing is een camera met een grotere sensor te zoeken: een systeemcamera of spiegelreflex.
Naar boven
BerichtGeplaatst: di sep 03, 2013 18:52    Onderwerp: Reageer met quote

harry60 schreef:
Het testen is lastig, in de winkel kun je hem wel in handen hebben maar een x inch beeldscherm geeft je fotos altijd perfect weer.

Hi,

neem een eigen geheugenkaartje mee, vraag of je wat foto's mag maken, en dan thuis op je 27"-scherm kijken of het allemaal een beetje klopt.

Greetz, Peter
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo sep 04, 2013 01:07    Onderwerp: Reageer met quote

Dat klopt de mpix bij de oude camera was 10.2 en bij de nieuwe 16 mpix, ik ga gewoon op mijn gemak verder zoeken, en eerst wat ware pixel plaatjes bij de camera zoeken die ik tegen kom.

Een goed voorbeeld van meer pixels geeft nog geen scherpere fotos Smile
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Nikon Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: