Meld je gratis aan

Digitale handtekening Zoom.nl uitgave 8

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Zoom.nl Magazine
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za aug 31, 2013 13:31    Onderwerp: Digitale handtekening Zoom.nl uitgave 8 Reageer met quote

Ik heb het artikel “Digitale handtekening” op bladzij 37 met interesse gelezen en dacht “dat wil ik ook”. Maar zoals altijd is de tekst blijkbaar geschreven voor insiders van PE en niet voor idioten zoals ik............Smile – ik heb de witte laag gecreerd, de 3 additionele tekst lagen met naam, jaar en “Copyright” – maar dan beginnen de problemen:

Alt 0169 geeft bij de engelse versie van PE 11 niets. Dus heb ik maar “Copyright” voluit geschreven
Ik heb dus nu in het Lagen venster de achtergrondlaag en de 3 tekstlagen – als ik nu het oogje voor de achtergrondlaag wegklik en ik selecteer Lagen (Layers) dan zie ik wel Verenigen zichtbaar (Merge Visible) – maar dat is grijs in plaats van wit en kan dus niet geselecteerd worden.
De tekst van het artikel suggereerd dat als het oogje voor de achtergrondlaag weggeklikt is EN Laag – Verenigen zichtbaar is aangeklikt er een schaakbordpatroon verschijnt – bij PE 11 verschijnt dat schaakbord patroon direct al als ik het oogje van de achtergrondlaag wegklik – maar zoals gezegd kan ik dan Laag – Verenigen zichtbaar niet meer selecteren.
Als ik deze versie opsla en ik open hem weer en probeer de handtekening nu te kopieeren gaat dat ook niet omdat in het Edit menu de functie copy grijs is.

Kortom – niets lukt van deze oefening terwijl het toch makkelijk zou moeten zijn?? Ben ik gewoon te dom of klopt het artikel niet?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: ma sep 30, 2013 18:35    Onderwerp: Reageer met quote

Leuk dit forum, vooral als er niemand reageerd............Sad
Naar boven
BerichtGeplaatst: di okt 01, 2013 07:09    Onderwerp: Reageer met quote

Helaas werk ik niet met PE dus kan ik je niet helpen...
Naar boven
BerichtGeplaatst: di okt 01, 2013 10:21    Onderwerp: Reageer met quote

En ik zou het ook wel willen kunnen, maar dan met de gebruikelijke pc-programma's zoals Irfanview of Faststone Imageviewer.

Niet iedereen heeft professionele programma's ter beschikking.
Naar boven
BerichtGeplaatst: di okt 01, 2013 19:44    Onderwerp: Reageer met quote

cheers schreef:
Leuk dit forum, vooral als er niemand reageerd............Sad

Als iemand je had kunnen helpen, had je het wel gehoord. Wat heb je eraan om als reactie te krijgen: "Sorry, ik kan je niet helpen". Nog afgezien van het feit dat het forum wel heel erg groot wordt c.q. bezoekers daar waarschijnlijk een dagtaak aan hebben om dat neer te zetten. Dat laatste in mijn geval in ieder geval wel; er zijn meer topics waar ik geen antwoord op kan geven dan waar ik wel antwoord op kan geven. Kortom, jammer dat er geen reactie gevonden is, maar je zult je heil wellicht ergens anders moeten zoeken. Tenzij er nu toch nog een oplossing komt.
BerichtGeplaatst: di okt 08, 2013 11:27    Onderwerp: alt codes Reageer met quote

Zie ook de volgende link:

http://www.alt-codes.net/copyright_alt_code.php

deze ALT-functies werken ongeacht in welk programma. je kan het bijvoorbeeld ook proberen in microsoft WORD. als dit wel werkt kan je hem altijd kopieren in foto programma. of handmatig invoegen.

maar uit eigen ervaring weet ik dat dit echt wel moet werken.

Ko3n

"Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen, en er gaat een wereld voor je open!"
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Zoom.nl Magazine Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: