Meld je gratis aan

Sony Cybershot DSC-HX300 tijd tussen foto's maken

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Sony
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za dec 28, 2013 12:52    Onderwerp: Sony Cybershot DSC-HX300 tijd tussen foto's maken Reageer met quote

Heb van de week deze camera aangeschaft als extra camera om mee te nemen als ik niet al te zwaar bepakt weg wil gaan en op zich een prima camera, alleen duurt het een sec of drie voor ik de volgende foto kan gaan maken nu vraag ik me af of dit normaal is (hoop van niet)
Heb al terug gezet naar de fabrieksinstellingen maar hetzelfde resultaat.

Alvast bedankt voor het lezen en eventueel beantwoorden
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: za dec 28, 2013 12:56    Onderwerp: Reageer met quote

Dit is voor een compact camera zelfs al snel Sad Laughing

Sigma 70-200 2.8 APO HSM EX nikkor 105mm 2.8 Nikon macro speedlight SB29Nikon SB600
Naar boven
BerichtGeplaatst: za dec 28, 2013 13:04    Onderwerp: Reageer met quote

Flauw antwoord, had beter hier niks kunnen vragen, heb een simpele Casio van jaren oud die meteen de volgende foto schiet.
Naar boven
BerichtGeplaatst: za dec 28, 2013 13:51    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo Sylvia,

Je zit op een forum en dit soort antwoorden kan je dan verwachten Very Happy

Maar goed terug komend op jouw vraag. De Sony ken ik verder niet maar gebruik jij misschien een (te) langzame SD kaart? Zodat het weg schrijven dan wat langer duurt?
BerichtGeplaatst: za dec 28, 2013 14:32    Onderwerp: Reageer met quote

EvoX het is juist op een toch wel serieus forum als dit dat ik zo'n antwoord niet had verwacht.

Maar om op u vraag terug te komen, ik gebruik een Extreme Pro Card van Sandisk 8 GB en 95 MB dacht dat dit voldoende zou zijn
Naar boven
BerichtGeplaatst: za dec 28, 2013 16:36    Onderwerp: Reageer met quote

Beste Sylvia.

Ik ben zonder twijfel niet de meest technisch onderlegde persoon die deel neemt aan dit forum, maar ik heb wel veelvuldige ervaring met Sony, en zeker met de voorlopers uit de categorie (''megazooms'') die u heeft.
Als ik uw post lees vraag ik mijzelf af welk onderwerp u dan fotografeert en op welk tijdstip.
Mijn ervaring is dat sommige modellen van Sony nog al moeite kunnen hebben met het focussen op bewegende voorwerpen en/of tijdens de schemering.

Wat misschien een oplossing is bij bewegende voorwerpen is dan de ontspanknop half ingedrukt houden terwijl u het onderwerp in beeld neemt.
Het kan zijn dat ik er volledig naast zit en dat dit niet het antwoord is waar u op wacht, maar baat het niet dan schaad het in ieder geval niet.
Afgaande op u avatar krijg ik namelijk de indruk dat u mischien iemand bent die graag foto's van de honden buiten maakt, en daar herken ik uit eigen ervaring dit euvel ook in, zodoende.

Groeten, Johannes.
Naar boven
BerichtGeplaatst: za dec 28, 2013 18:09    Onderwerp: Reageer met quote

Dank je wel Johannes, ik ga hem inderdaad voornamelijk voor hondenfotografie buiten gebruiken en heb daar mn testfoto's ook van gemaakt.
Misschien moet ik het gewoon accepteren dat ik wat langer moet wachten op de volgende klik, zal het morgen in ieder geval uitproberen tijdens een grote wandeling.

Bedankt tot zover.
Naar boven
BerichtGeplaatst: za dec 28, 2013 20:05    Onderwerp: Reageer met quote

Sylvia15 schreef:
Flauw antwoord, had beter hier niks kunnen vragen, heb een simpele Casio van jaren oud die meteen de volgende foto schiet.

Dit is niet flauw bedoelt, maar dat staat zelfs in de handleiding hoe lang dat ongeveer duurt. Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed Embarassed
Naar boven
BerichtGeplaatst: zo dec 29, 2013 08:31    Onderwerp: Reageer met quote

Gebruik de "burst" modus..
Zie hier: http://pdf.crse.com/manuals/4457243711/NL/contents/05/02/05/05.html
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Sony Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: