Meld je gratis aan

Alternatieve lenzen DMC-G3W

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Panasonic
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo dec 29, 2013 16:57    Onderwerp: Alternatieve lenzen DMC-G3W Reageer met quote

Beste,

Ik ben een beginneling op dit forum en ook een redelijke beginneling in de fotografie.

Momenteel heb ik een hele mooie panasonic dmc-g3w tot mijn beschikking, met een hele mooie 14-140 lens.

Nu wil ik dus nog andere lenzen ervoor aanschaffen, echter zijn ze in de nieuwkoop mij te duur. Dus wil ik uitwijken naar lenzen van een andere aanbieder om zo de prijs te drukken.

Nu weet ik daar dus weinig vanaf en ben ik wat onderzoek gaan doen. Hieruit bleek dat ik via een mount adapter (zeg ik dat goed?) mijn camera in staat stel om andere lenzen erop te kunnen plaatsen. Is dit correct?
Zo ja, welke lenzen hebben we het dan over?
Heeft iemand ervaring op dit gebied en kan mij hier eventueel wat over adviseren?

Bij voorbaat dank!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: zo dec 29, 2013 17:05    Onderwerp: Reageer met quote

Kijk naar micro 4/3 lenzen.
Olympus, Panasonic en Sigma hebben er lenzen voor.

Voor een mooi overzicht:
http://www.four-thirds.org/en/microft/lense.html
Naar boven
BerichtGeplaatst: zo dec 29, 2013 18:15    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor dit overzicht. Hier staan inderdaad mooie lenzen erbij, maar vallen allemaal nog buiten mijn budget. Ben wel wat gaan zoeken op enkele lenzen die daar staan, in het 2ehandse circuit. Al wel wat leuks tegengekomen. Thanks!
Naar boven
BerichtGeplaatst: zo dec 29, 2013 21:20    Onderwerp: Reageer met quote

Ja, 2de hands is een goeie optie!!
Ga er wel heen om uit te proberen. Dat is wat ik wel altijd doe en laat het nooit opsturen.
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma dec 30, 2013 14:23    Onderwerp: Reageer met quote

Pffoew ik vind ze zelfs 2ehands nog erg duur.
Ik denk dat ik moet wennen aan deze prijsklasse maar klopt het dat de lenzen vrijwel altijd een prijs hebben bestaande uit drie getallen voor de komma? Ik heb nog nooit een lens gekocht, alles wat ik heb zijn kadootjes geweest.
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma dec 30, 2013 17:48    Onderwerp: Reageer met quote

Ja, ga er maar aan wennen dan Cool
Goeie lenzen zijn duur.. en veel m4/3 lenzen zijn gewoon erg goed.
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma dec 30, 2013 17:50    Onderwerp: Reageer met quote

Maar als ik het goed begrijp kan ik met onderstaande adapter een nikon lens op mijn camera bevestigen? Want daar heb ik nog een goeie lens van liggen!
Of is dat niet hoe het werkt met deze adapters?

http://www.speurders.nl/overzicht/nikon-adapter-naar-m4-3-micro-four-third-136352087.html?sr_ab=1&query=micro+4%2F3&local-postcode=&local-distance_value=0&min_prijs=&max_prijs=&order_direction=&order_by=
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma dec 30, 2013 19:10    Onderwerp: Reageer met quote

Ja dat kan, gaat ook werken, alleen focus en diafragma met de hand instellen op de lens.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Panasonic Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: