Meld je gratis aan

Hulp bij kiezen objectief

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Sony
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo jan 05, 2014 00:06    Onderwerp: Hulp bij kiezen objectief Reageer met quote

Ik heb een Sony 350 met een minolta objectief 24 - 105 mm. Ben er erg tevreden over. Heb ook de minolta 70 - 210 mm. Maar nu ga ik wandel/trektocht maken door Albanie, met rugzak. En wil maar 1 objectief meenemen. En wil zowiezo aan de 24 en aan de 105 mm kant meer bereik. En wil dezelfde kwaliteit behouden, meer mag natuurlijk ook.

Er zijn diverse mogelijkheden: sony 18 - 200 mm of 18 - 250 mm, en waarschijnlijke ook nog wat van Tamron. Bijv 18 - 200 mm
Tweede hands is geen bezwaar.

Wie heeft ervaring met een of meer van deze objectieven, of heeft een goed advies?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: zo jan 05, 2014 11:25    Onderwerp: Reageer met quote

Sony heeft de 18-200mm ingekocht bij Tamron. Optisch zijn de Tamron en Sony gelijk.
De 18-250mm schijnt iets beter te presteren, maar ik betwijfel of je de kwaliteit haalt van de Minolta 24-105mm. Dat geldt trouwens voor elk objectief met zo'n groot zoombereik. Ze zijn in ieder geval minder lichtsterk.
Het voordeel van deze objectieven is dat je maar 1 objectief hoeft mee te sjouwen, het nadeel is dat je kwaliteit inlevert. Maar ik denk dat als je diafragmeert naar f8 het met de kwaliteit wel meevalt!
Naar boven
BerichtGeplaatst: zo jan 05, 2014 18:33    Onderwerp: Reageer met quote

En de Sony 18-135mm? Ik heb zelf de Sony 18-200mm en zeker niet verkeerd voor het doel, maar ik heb de 18-135 uit kunnen proberen en als ik nu een superzoom zou kopen, zou ik voor die lens gaan.
Het is alleen zo zonde dat het zoveel hetzelfde is als je Minolta 24-105.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: ma feb 10, 2014 03:53    Onderwerp: Reageer met quote

TS,
Je stelt als eis dat dezelfde kwaliteit behouden blijft. Ik vraag mij af of dat lukt als je gaat overstappen naar een 'vakantiezoomlens'.
BerichtGeplaatst: di feb 11, 2014 10:33    Onderwerp: Reageer met quote

Ben het geheel eens met Annoh boven mij.
Hoewel de kwaliteit van genoemde ''superzoomlenzen'' naar verluid beter word is het hoogtst onwaarschijnlijk dat deze bijvoorbeeld dezelfde kwaliteit halen als de door u genoemde objectieven.
Zeker niet als ik er van uit mag gaan dat de 70-210 de bekende Beercan is.

Groeten, Johannes.
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo feb 12, 2014 12:49    Onderwerp: Reageer met quote

Wat is het toch jammer dat je bij zoveel topics niks meer van TS hoort ... doen we daarvoor ons best? Confused
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: do feb 13, 2014 10:36    Onderwerp: Reageer met quote

Helemaal met je eens!
Of misschien worden we nog verrast en is deze TS al naar Albanië vertrokken. Krijgen we bij terugkomst een uitgebreid verslag welk objectief hij heeft gebruikt en hoe die bevalt.
Naar boven
BerichtGeplaatst: do feb 13, 2014 12:30    Onderwerp: Reageer met quote

Blijft altijd lastig. De ene word volop op gereageerd en dan hoor je nooit meer een reactie van de ts. Een deel bedankt netjes voor de gegeven info, en plaatst soms zelfs de uiteindelijke keuze met de ervaringen op de site. Maar er zijn ook vragen die gesteld worden waarop schijnbaar niemand een antwoord heeft. Waar nooit een reactie word geplaatst.
Denk dan wel eens geven ze geen antwoord omdat het elders te vinden moet zijn? Want zeg dan eventueel waar dit staat. Of is de vraag niet duidelijk? Want dan kun je aangeven dat de vraag niet duidelijk is en wat je mist in de vraag stelling.
Of vind je het een onzinnige vraag, want dat kan ook natuurlijk.
Ik kan wel zien dat mensen gekeken hebben maar zie geen enkele reactie Rolling Eyes
Naar boven
BerichtGeplaatst: di feb 25, 2014 22:54    Onderwerp: Reageer met quote

Hier toch nog een berichtje van TS. Nee, ik ben nog niet naar Albanie (geweest) en heb ook geen nieuw objectief gekocht. Wel ben ik ondertussen verhuisd en vandaar dat het even wat lastig was om te reageren. Maar nu alsnog.
Mede door jullie adviezen heb ik besloten om geen ander objectief te kopen. Ik ga het gewoon doen met de twee die ik heb en waar ik tevreden over ben.
Alsnog bedank voor de hulp.
En wie weet plaats ik ter zijner tijd wat mooie plaatjes.
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo feb 26, 2014 12:09    Onderwerp: Reageer met quote

Die minolta 24-105 is volgens mij niet misselijk hoor Smile mooi lensje
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Sony Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: