Meld je gratis aan

D7100 SD-kaart error
Ga naar pagina Vorige  1, 2

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Nikon
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: zo apr 27, 2014 18:48    Onderwerp: Reageer met quote

IK haal mijn (volle) memorycard uit de camera (terwijl die uit staat!) en lees hem uit met een kaartlezer aan de pc of laptop.
Als ik de vangst op mijn opslag gekopieerd heb, formatteer ik de kaart in de pc. (snelformatteren).
Stop ik de kaart daarna in een van mijn camera's (die staan op dat moment uit!), formatteer ik de kaart in de camera opnieuw.
Als ik een fotoshoot heb, doe ik dat thuis in de voorbereiding voor alle kaartjes die ik meeneem.
Sommige kaarten gebruik ik al meer dan 5 jaar intensief op deze manier.
Nog nooit een probleem gehad, niet met CF (SanDisk en Lexar) noch met SD.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: zo apr 27, 2014 19:09    Onderwerp: Reageer met quote

Ik denk dat het zo wie zo een slim verhaal is om zoveel mogelijk apparatuur uit te zetten wanneer je (geheugen)apparaten (ont)koppelt.

Ja, ik weet het, het MOET niet, maar toch. Het is en blijft (kwetsbare) elektronica. Deze werkt op zeer lage spanningen (die van 1 of 2 penlights) en vinden de zeer hoge spanningen (soms duizenden volts) die kunnen ontstaan als gevolg van statische elektriciteit niet altijd even leuk Smile.
Deze kan ontstaan door wrijving van kunststoffen (nylon kleding over elkaar, of schoenen over tapijt) over elkaar. Je kent de schokjes wel van wanneer je bijv. de verwarming aanraakt.
Dus risico's mijdend lijkt mij het devies en sluit mij daar bij Jowan aan.

Verder, meld het bij de winkel, en wanneer ze nu geen actie willen ondernemen, noteer gegevens (datum, tijd, naam, opmerkingen) en dan kan je er over 2 weken weer aan refereren.

Suc6
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: zo apr 27, 2014 19:42    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb zojuist een mail naar Kamera Express gestuurd, eens kijken wat hun reactie is. Indien het nog een volgende keer voorkomt ga ik alvorens de SD-kaart eruit te halen, wat ik tot nu toe steeds heb gedaan, de camera proberen op te starten. Als ik wel een foto kan maken maar niet kan bekijken ligt het aan de SD-kaart.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Nikon Tijden zijn in GMT + 2 uur
Ga naar pagina Vorige  1, 2
Pagina 2 van 2

Ga naar: