Meld je gratis aan

Zwarte boog boven foto

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Olympus
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo mei 28, 2014 22:50    Onderwerp: Zwarte boog boven foto Reageer met quote

Hallo,

Ik heb sinds een week of 2 een probleem met mijn Olympus SZ-31mr camera. Ik maak sinds bijna een jaar heel regelmatig met plezier gebruik van deze camera. Maar zo'n 2 weken terug zette ik mijn camera weer aan en tot mijn verrassing bevond zich bovenaan mijn beeld een zwarte boog. Ik dacht dat dat vanzelf wel over zou gaan maar dat is helaas niet zo... Hier is een voorbeeldfoto:

Wat zou dit kunnen zijn en hoe los ik dit op?

m.v.g.

Rico[/img]
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: do mei 29, 2014 09:32    Onderwerp: Reageer met quote

Hoever ingezoomd ? (mm) en is de flitser af gegaan ?
Met regelmaat tegengekomen dat dit komt door gebruik van de flitser en ver inzoomen / groter objectief. De flitser is niet sterk genoeg en je kunt een dan dit effect krijgen.
Naar boven
BerichtGeplaatst: do mei 29, 2014 13:49    Onderwerp: Reageer met quote

Heb je al gekeken of het bescherm klepje van de lens helemaal open gaat??

Sigma 70-200 2.8 APO HSM EX nikkor 105mm 2.8 Nikon macro speedlight SB29Nikon SB600
Naar boven
BerichtGeplaatst: do mei 29, 2014 16:51    Onderwerp: Reageer met quote

koban schreef:
Hoever ingezoomd ? (mm) en is de flitser af gegaan ?
Met regelmaat tegengekomen dat dit komt door gebruik van de flitser en ver inzoomen / groter objectief. De flitser is niet sterk genoeg en je kunt een dan dit effect krijgen.

De flitser was niet afgegaan en hij was volledig uitgezoomd. Bij inzoomen gaat het juist weg.

stouten schreef:
Heb je al gekeken of het bescherm klepje van de lens helemaal open gaat??

Naar mijn weten wel, maar iets in die richting lijkt het wel te zijn.

EDIT: Er zit inderdaad iets voor, en dat laat deze foto mooi zien:
Naar boven
BerichtGeplaatst: do mei 29, 2014 19:12    Onderwerp: Reageer met quote

In jouw geval kun je het beste naar de winkel terug gaan en hem daar nakijken laten.

Sigma 70-200 2.8 APO HSM EX nikkor 105mm 2.8 Nikon macro speedlight SB29Nikon SB600
Naar boven
BerichtGeplaatst: do mei 29, 2014 19:27    Onderwerp: Reageer met quote

Oké, dan ga ik morgen even naar de winkel toe, gelukkig staat er nog garantie op. Very Happy Alleen geen garantie bij stootschade, is dit stootschade? Question
Naar boven
BerichtGeplaatst: vr mei 30, 2014 17:49    Onderwerp: Reageer met quote

Vandaag naar de winkel toe geweest, het blijkt iets in de lens te zijn. Hij is opgestuurd naar Olympus.
Naar boven
BerichtGeplaatst: vr mei 30, 2014 20:10    Onderwerp: Reageer met quote

Dat vermoeden had ik ook.

Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Olympus Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: