Meld je gratis aan

Fotografie blog of niet?!?

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Mijn website
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Is een fotografieblog zinvol/leuk?
ja
66%
 66%  [ 2 ]
nee
33%
 33%  [ 1 ]
Totaal aantal stemmen : 3

Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo mei 21, 2014 13:05    Onderwerp: Fotografie blog of niet?!? Reageer met quote

Om mensen te trekken om mijn website te bezoeken dacht ik aan een blog over fotografie. Niet teveel technische details maar gewoon mijn ervaringen tijdens een fotoshoot of het maken van een foto. Ik ben me aan het ontwikkelen als (amateur) fotograaf en wil graag mijn klantenkring en mogelijkheden uitbreiden
In de blog is ook een plaats om mijn foto's meer levend te maken met het verhaal erachter en foto's die de site niet halen toch een plekje te geven.
Ik heb op internet gezocht, maar de blogs die ik kon vinden waren of heel technisch of een heel kort stukje over een bepaalde situatie.
Over technische verhalen is al genoeg te vinden op internet dus dat wil ik niet te specifiek schrijven. Ik vind het leuk om te schrijven en het gaat mij erom dat mensen via andere wegen naar mijn site komen en dan zien wat ik verder doe. Of mensen die met basic materiaal een mooie foto willen maken en hier een paar tips voor willen vinden etc.
Wat is jullie idee hierover? Nuttig/leuk of niet? Zijn jullie hier al bekend mee of hebben jullie zelf zoiets op jullie site? Zo ja, wat zijn de reacties hierop en komen mensen ervoor terug?
Mijn website is www.SR-fotografie.nl maar hier staat de blog nog niet op.
Graag hoor ik jullie mening en evt tips en trucks.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: wo mei 21, 2014 13:25    Onderwerp: Reageer met quote

Een blog kan een mooie aanvulling zijn. Zou zeggen probeer het uit en kijk wat het jou kan opleveren. Het is voor ieder verschillend of het iets toevoegt of iets toe kan voegen Wink
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: wo mei 21, 2014 17:47    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb wel een blog op m'n site, maar post niet heel regelmatig. Soms is het een verwijzing naar iets wat ik heb geschreven voor Photofacts, dan weer naar iets op Facebook en vice versa. Ik zorg er wel voor dat nieuwe posts in m'n blog automatisch vermeld worden op m'n FB-pagina, zodat de traffic een beetje heen een weer gaat.

Wat ik vooral belangrijk vind, is dat een site dynamisch is. D.m.v. een blog op je openingspagina, zien je bezoekers regelmatig wat anders, wat wellicht voor iets meer traffic zorgt. Je moet natuurlijk wel echt iets te bieden hebben.
BerichtGeplaatst: do mei 22, 2014 09:28    Onderwerp: Reageer met quote

Dank jullie wel voor de reactie. Ik moet inderdaad eens kijken of ik kan vinden hoe het linken met mijn fb pagina gaat. Die heb ik ook namelijk.
Naar boven
BerichtGeplaatst: vr jun 06, 2014 16:00    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben geen expert, (ik heb pas sinds vier maanden ween website en sinds twee een blog) maar ik merk dat er rederlijk wat traffic binnenkomt via de blog op mijn website. het is dan zaak om, binnen je posts, te linken nar eerdere posts of foto's in je portfolio (op een natuurlijke manier) uiteraard zodat mensen op je website blijven.

Ik ben geen geboren schrijver, maar ik probeer toch een paar keer per maand wat te posten. Tot nu toe zijn het posts die beschrijven hoe en waar mijn (landschaps)foto's tot stand zijn gekomen, en soms een heel klein beetje overwat er achter de Photoshop schermen gebeurt. Het doel is om je EN van een persoonlijke kant te laten zien, EN (relevante) keyword-rijke posts te schrijven waardoor mensen je via zoekmachines kunnen vinden. Het is voor mij nog te vroeg om te oordelen of mijn blog het benodigde effect oplevert, maar dat zal voor iedereen verschillend zijn.
BerichtGeplaatst: do jun 12, 2014 22:59    Onderwerp: Reageer met quote

Een blog is denk ik de plek bij uitstek om te vertellen dat je bij een shoot bepaalde moeilijkheden hebt gehad en hoe je daar mee om bent gegaan. Of, wat de achtergrond is bij een bepaalde foto. Of nog heel veel andere achtergrondinformatie die eigenlijk heel handig is om van te leren.

Een blog kan dan ook een geweldige aanvulling zijn op een website. Verder sluit ik me bij de post hierboven aan!
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Mijn website Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: