Meld je gratis aan

Focus Sony A58

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Sony
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do mei 15, 2014 12:18    Onderwerp: Focus Sony A58 Reageer met quote

Hallo,

Ik heb sinds kort een Sony A58 met 50mm 1.8 lens erbij voor portretten, dieren etc.

Nu ben ik aan het kijken hoe ik goed kan scherpstellen op ogen. Je kan de AF Area op wide zetten, maar dan kan ik die puntjes niet verstellen. Wat is anders de beste instelling qua AF Area en focus?

Bij canon bijv kan je dit vaak doen door aan wieltje te draaien en zo je focus punten in te stellen.

Hoop dat die duidelijk is Smile Bij voorbaat dank!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: do mei 15, 2014 15:41    Onderwerp: Reageer met quote

Als je in de handleiding kijkt op blz 121, dan lees je dat bij wide (breed) de camera dat zelf bepaalt. Je hebt met die stand dus zelf geen controle. Ik zou hem dus zelf of op punt (altijd het middelste punt) zetten of op lokaal. Hoe je dan bij lokaal een naar een ander punt gaat, zou je even zelf moeten uitvogelen, ik heb die camera zelf niet. Maar met mijn A65 moet je dan dacht ik naar de Fn toets. Bij mijn A99 kun je wel met het naviknopje achterop direct van punt veranderen.

AF zelf heb ik meestal op S staan, maar als je veel echt beweging fotografeert, zou ik voor C kiezen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: ma mei 19, 2014 11:04    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt!
Ik zal eens kijken. Het werkt wel anders inderdaad
Naar boven
BerichtGeplaatst: zo aug 10, 2014 13:19    Onderwerp: Scherpstellen met de Sony a58 Reageer met quote

Ik heb ook een Sony a58 en er zijn twee dingen die je volgens mij kunt doen.

1. Je klikt op de 'Fn' knop op de achterkant van je camera, vervolgens ga je naar 'AF-gebied'. Hier kun je kiezen uit: Breed, Zone, Punt en Lokaal. Als je Lokaal kiest kun je tijdens het maken van de foto, met de pijltjes toetsen, uit de 15 scherpstelpunten kiezen.

2. Is het manual scherpstellen. Hiervoot zet je eerst het scherpstellen van je camera op manual (MF) aan de linker kant van je lens. Vervolgens kun je de 'precisie scherpstellen' functie gebruiken. Deze moet je wel eerst activeren in het menu. Hiervoor ga je naar 'Menu', dan naar het tandwiel icoontje nummer 3. dan kies je voor de voorbeeldknop, en daar kies je dan scherpstel vergroten. Als je dat hebt gedaan kun je tijdens het fotograferen op de knop rechts onder je lens drukken (klein zwart knopje). dan komt er op je scherm een oranje vierkant te staan. Met de pijltjes toetsen zet je dit vierkant op de ogen die je scherp wil hebben. Vervolgens druk je nogmaals op het kleine zwarte knopje rechts onder je lens. Hij vergroot nu dat gebied met 6.8 keer als je nu nog een keer drukt met 13.6 keer. nu kun je handmatig heel precies scherp stellen en vervolgens de foto afdrukken. Het is wel raadzaam om een statief te gebruiken anders verplaatst de afstand tot je scherpstelpunt de hele tijd door het bewegen van je lichaam.

Ik hoop je hiermee geholpen te hebben.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Sony Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: