Meld je gratis aan

Iemand ervaring met Benro statieven?

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Statieven
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za okt 20, 2012 18:35    Onderwerp: Iemand ervaring met Benro statieven? Reageer met quote

Vanmiddag bij een Benro dealer naar de A2691 gekeken. Voor het geld lijkt me dit toch wel een erg interessant statief. Benro geeft zelfs 5 jr garantie. Een carbon versie kost zo'n 400 euro compleet met kop. Wil ik zoiets van Gitzo ben ik al bijna hetzelfde meer kwijt terwijl je bij deze een poot af kan schroeven om als monopod te gebruiken.

Heeft iemand er ervaring mee?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: za dec 15, 2012 16:11    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben hier ook in geďnteresseerd, ben ook benieuwd of er alternatieven zijn.
Naar boven
BerichtGeplaatst: za dec 15, 2012 16:18    Onderwerp: Reageer met quote

Er ook naar gekeken, maar uiteindelijk voor Gitzo statief en monopod gekozen.

Hier vind je een algemene Benro review
http://www.photofacts.nl/fotografie/rubriek/reviews/review_statieven_van_benro.asp

Zoek resultaat op Youtube
Naar boven
BerichtGeplaatst: vr jan 25, 2013 22:09    Onderwerp: Reageer met quote

Een vriendfotograaf heeft sinds kort een carbon benro en die bevalt hem erg goed. Gekocht via ebay voor 290 euro - bij benro rond de 400 euro.

Mocht je dus een benro willen kopen kijk dan ook op ebay!
Naar boven
BerichtGeplaatst: do okt 17, 2013 22:45    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb sinds kort de Benro a1692. Mooi statief. Dit is de dunnere versie van de 2691.
Ik heb express voor deze versie gekeken omdat ik deze meer draagbaar vind. Alleen jammer dat deze geleverd wordt met het b0 balhoofd. De b1 is net wat steviger.

Verder super statief. De kleinste poten zijn wel dun. Voor extra stevigheid bij harde wind laat ik deze soms in. Dan is hij super stevig.

Echt aanraden dus.

Bij aankoop wel even opletten dat je de 2692 krijgt en niet de 2691. De 92 wordt geleverd met een extra kleine middenpoot naast de grote middenpoot. Dit heeft als voordeel dat als je de poten weid uitspreid, de minimale hoogte beperkt is..
Naar boven
BerichtGeplaatst: za mrt 15, 2014 22:00    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb na veel lezen/onderzoek afgelopen week ook een carbon Benro statief besteld. De C2692TB1 http://www.benro.nl/artikel.php?id=C2692TB1-Transfunctional-reisstatief-afneembare-monopod

En inderdaad via ebay betaal je maar 260 ipv 409 via de reguliere webshops.
Nu nog even wachten, ben benieuwd!
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma mrt 24, 2014 02:45    Onderwerp: Reageer met quote

Heb zelf vrijdag een a3580T besteld met een N0 balhoofd van benro.
Zeer tevreden over statief was 150-,- en balhoofd was 55,-
Wel wat zwaar 2.8 kilo ofzo maar je ken het zo uitlenen aan de ME om een deur in te rammen.

Statief kan 18 kilo hebben en balhoofd 6 kilo.
Zeer tevreden over de kwaltijd van het spul.

Wilde iets hebben wat staat als een huis. voor 380 foto's met een 70d met grip en een zware lens, en dat wegt wel wat, nou dat kan deze makkelijk hebben.

http://www.benro.com/Products.aspx?cid=208&pid=213&nid=324
Naar boven
BerichtGeplaatst: di apr 08, 2014 15:44    Onderwerp: Reageer met quote

Ik ben in het bezit van de Benro C2570Tdie voor mijn doeleinden goed is
Heb gekeken vooral naar de hoogte bij uitgeschoven poten dat ik niet een figuur bent die graag achter mijn statief staat gebogen want dat gaat snel vervelen
Ben eerst op het internet gaan zoeken welk type ik kwam op deze uit dat hij 3 delen had dat is een voordeel stevig ingeschoven behoefde hij niet klein te zijn
Het bal hoofd is de Benro B1 daar moest ik eerst even aan wennen vooral het afstellen van de weerstand die je wil hebben
Ik geef een advies ga naar de winkel
Schuif de statief die je wil hebben hellemaal uit de midden kolom have hoogte en kijk of je er rechtop achter je statief kan staan
Laten zakken kan altijd maar niet de hoogte in als hij al op zijn max staat
Geef liever een paar euro meer uit dat je weet dat hij stevig staat
Gr Tom
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo aug 06, 2014 16:36    Onderwerp: Reageer met quote

De benro statieven zijn over het algemeen erg goed, hoewel het merk nog niet zo heel lang bekend is is de prijs/kwaliteit gewoon goed. Aanschaf via ebay loont inderdaad en er is nog een poolse website (kan even niet op de naam komen) waar je ze zeer betaalbaar kunt aanschaffen.
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo aug 06, 2014 22:03    Onderwerp: Reageer met quote

192357 schreef:
Schuif de statief die je wil hebben hellemaal uit de midden kolom have hoogte en kijk of je er rechtop achter je statief kan staan

Nee, met de middenkolom helemaal ingeschoven. Dat ding moet je zo min mogelijk uitschuiven, gaat enorm ten koste van de stabiliteit.
Je moet met volledig uitgeschoven poten en de kolom helemaal ingeschoven door de zoeker kunnen kijken terwijl je helemaal rechtop staat. Een klein beetje vooroverbuigen voel je al in je rug als je het een avond doet (bijvoorbeeld in een theater ofzo).
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: do aug 07, 2014 09:36    Onderwerp: Reageer met quote

///

Laatst aangepast door RDDR op wo okt 04, 2017 14:14, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
BerichtGeplaatst: vr aug 22, 2014 15:17    Onderwerp: Reageer met quote

Beste Reinoud
Als ik mijn Benro C 2570 T helemaal uitschuift dus zijn 3 poten staat hij stevig met mijn spullen er op en dan kan de midden kolom iets omhoog schuiven
Met een kijk hoogte van 165 cm
Maar de grootte fout van een hoop mensen is te zware spullen op het statief zetten
En als je hem niet stevig vind staan een gewicht er aan hangen maar pas daar wel mee op

Gr Tom
Naar boven
BerichtGeplaatst: vr aug 22, 2014 16:04    Onderwerp: statief Reageer met quote

Ik ben zelf in het bezit van een groot statief van Chullman. Kwalitatief top ding
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma aug 25, 2014 21:41    Onderwerp: Reageer met quote

Heb twee Benro alu monopodjes. Voor t geld prima, maar wel regelmatig de schroeven opnieuw aandraaien. Had ik bij Manfrotto geen last van.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Statieven Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: