Meld je gratis aan

Advies statief

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Statieven
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za apr 26, 2014 23:05    Onderwerp: Advies statief Reageer met quote

Ik hoop dat ik hier wat statief-advies kan krijgen, het gaat om het volgende:

ik gebruik tot nu toe nog altijd een gratis HAMA statief van bij ZOOM abo. Echter ik wil toch een keer gaan kijken voor een wat ik dan noem ECHT statief. Waar ik dan ook de rest van mijn leven en voor meerdere vlakken gebruik van kan maken. Nu heb ik niet heel veel eisen, maar ik heb wel een paar punten die hij zou mogen bevatten:

Minimale hoogte: lager dan 40cm ivm macro-toepassingen
Maximale hoogte: hoe hoger hoe beter, ik ben zelf ook 1m93
Omdat ik ook wel eens gebruik (wil) ga(an) maken van een monopad, wil ik eventueel een tripod-monopod kit. Dus waar ik de mogelijkheid heb om er een MONO van te maken.

Lijkt me opzich niet veel gevraagd, maar kan niet heel veel vinden die het allemaal hebben. Of ik betaal me echt blauw.

alvast bedankt voor het meedenken

Ko3n

"Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen, en er gaat een wereld voor je open!"
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: zo apr 27, 2014 01:50    Onderwerp: Re: Advies statief Reageer met quote

ko3ntje schreef:
Omdat ik ook wel eens gebruik (wil) ga(an) maken van een monopad, wil ik eventueel een tripod-monopod kit. Dus waar ik de mogelijkheid heb om er een MONO van te maken.

Volgens mij is het in de praktijk handiger om die twee los te kopen. Een statief wil je vooral stevig laten staan. Poten die je eraf kunt halen maken de stabiliteit niet beter.
En ik moet eerlijk zeggen dat ik mijn monopod al jaren niet meer gebruikt heb. Die dingen klinken veel nuttiger dan ze in de praktijk zijn (tenzij je een 600 lens gebruikt op plekken waar je snel moet weg kunnen lopen ofzo)
Naar boven
BerichtGeplaatst: di apr 29, 2014 12:30    Onderwerp: Reageer met quote

Dit weekend toevallig een nieuw statief gekocht wat dit allemaal kan en ben er ontzettend tevreden mee. Het is de Sirui N-1204 geworden met G-20KX balhoofd als setaanbieding. Mijn oude Sirui was te licht en kon het gewicht van de 6D met zware lenzen niet aan en begon al te trillen bij focussen.

Het statief is echt ontzettend stevig ook met mijn Canon 6D en 70-200 F2.8. Het is een carbon statief van 0,8KG en kan 12KG aan. Het balhoofd is 0,2KG en kan 20KG aan. Aangezien de middenkolom is om te draaien kun je erg laag bij de grond komen.

Toch heb ik er zelf nog een aparte monopod naast van Benro omdat het wisselen van het balhoofd elke keer veel werk is. Als je geen balhoofd op de monopod gaat gebruiken is de Sirui erg fijn.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: di apr 29, 2014 12:34    Onderwerp: Reageer met quote

Erik1982 schreef:
Toch heb ik er zelf nog een aparte monopod naast van Benro omdat het wisselen van het balhoofd elke keer veel werk is.

Ik heb een statief en een monopod met hetzelfde quick-release plaatje.
Naar boven
BerichtGeplaatst: di apr 29, 2014 12:43    Onderwerp: statief Reageer met quote

ik hoef niet perse een balhoofd op mijn monopad, een quick release plaatje is prima. gaat mij erom dat ik in sommige situaties de camera kan laten steunen. en of dat nu op een monopad is of een statief.

reinoud mag ik vragen welke jij gebruikt?

Ko3n

"Denk in mogelijkheden, niet in beperkingen, en er gaat een wereld voor je open!"
Naar boven
BerichtGeplaatst: di apr 29, 2014 12:46    Onderwerp: Re: statief Reageer met quote

Ik heb een Manfrotto. Weet niet meer uit mijn hoofd welke, zoek ik thuis even op
Naar boven
BerichtGeplaatst: di apr 29, 2014 14:43    Onderwerp: Re: statief Reageer met quote

ko3ntje schreef:
ik hoef niet perse een balhoofd op mijn monopad, een quick release plaatje is prima. gaat mij erom dat ik in sommige situaties de camera kan laten steunen. en of dat nu op een monopad is of een statief.

Dan is de Sirui N-1204 wel een goede optie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: do feb 19, 2015 08:36    Onderwerp: Reageer met quote

(Mijn maximale prijs is 100e, ga aub niet klagen over dat goedkope dingen niet kunnen stabiliseren, ik zoek gewoon de beste van de goedkope.)???
BerichtGeplaatst: do feb 19, 2015 11:43    Onderwerp: Reageer met quote

100 euro voor een goed stabiel satief is toch echt te weinig. Probleem is dat een "goedkoop" statief doorgaans óf te laag is, óf te dunne poten heeft om op maximale werkhoogte stabiel te kunnen zijn. Daarbij komt dan nog dat het maximaal draaggewicht bij dergelijke statieven ook vaak te laag is. De meeste gaan maar tot zo'n 3 kilo.

Prijsklase vanaf 150-200 euro wordt pas een beetje serieus als je wat wilt kopen voor de rest van je fotoleven. En dat heeft puur te maken met de hoeveelheid materiaal (dikte van de poten) afwerking en draagvermogen.

Als je niet meer dan 100 wilt uitgeven, adviseer ik omte zoeken naar een occasion op marktplaats. Daar staat vaak zat te koop voor redelijke prijzen, maar het zal wel wat reizen betekenen om te vinden wat je zoekt.

Edit: Dit is een goed statief. Merk is in NL niet meer leverbaar, maar Cameranu gooit de laatste NL voorraad eruit. Service via Engeland blijft echter gewoon bestaan. www.cameranu.nl/nl/p650375/3-legged-thing-tony-evo-2-statief-met-airhed-2-black#tab-info
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Statieven Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: