Meld je gratis aan

[Evenement] 4Aviation - RIAT - Juli 2015

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Evenementen en Exposities
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma jan 19, 2015 13:58    Onderwerp: [Evenement] 4Aviation - RIAT - Juli 2015 Reageer met quote

Beste,

Sinds kort ben ik begonnen met fotografie.
Begin juli wordt er door de 4Aviation een busreis georganiseerd naar de UK.
Hier wordt de grootste vliegshow georganiseerd ter wereld.

Via bijgevoegde link kun je de reis boeken en voor niet al te veel geld kun je een hele dag vermaken.

http://www.4aviation.nl/busreizen.html

Ik vroeg mij af wie er nog meer van plan is om naar deze vliegshow te gaan?
Welk materiaal je meeneemt en wellicht dat we kunnen meeten.

Grtn,

BArt
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: di mrt 24, 2015 11:02    Onderwerp: Reageer met quote

Ik kan er dit jaar niet heen, maar het is zeker een aanrader.
Wellicht volgend jaar weer.

RIAT 2015 Showground Map

Een paar tips:
- De 4Aviation bussen komen aan bij de rode ingang (zie de link hierboven). Vaak staan hier de demoteams (o.a. Red Arrows) opgesteld.
- Over het algemeen is de static show goed te fotograferen, maar de grotere vliegtuigen kunnen een uitdaging vormen omdat de hekken er vrij krap omheen staan.
- De vliegshow is vrij ver weg (~ 400m van het publiek). Een 500mm lens is hier aan te raden.
- Zorg dat je redelijk snel een plekje langs de startbaan bemachtigt. Ondanks een tent-verbod binnen 10 meter vanaf het hek staat het er vrij snel vol met windschermen, parasols, etc.
- Neem oordoppen mee. Sommige vliegtuigen (o.a. Vulcan, Tornado, F-16) produceren meer dan 140dB als ze vol vermogen geven.

Hieronder twee foto's om een indruk te geven van wat er mogelijk is op Fairford:

Scorpion - Static (Sigma 18-200mm @ 21mm)
Airbus A400M - Demo (Sigma 150-500mm @ 440mm)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: do mrt 26, 2015 10:48    Onderwerp: Reageer met quote

Hi JoeKurr,

Bedankt voor je bericht en de info + tips.
Ik ben erg benieuwd, wellicht dat ik tegen die tijd over een 80-400 mm lens beschik. Ik zit hier namelijk over na te denken om deze aan te schaffen.

Hoe was de show vorig jaar?
Naar boven
BerichtGeplaatst: do mrt 26, 2015 12:02    Onderwerp: Reageer met quote

Nat en koud, maar daardoor wel erg de moeite waard wat betreft het vliegwerk.
Veel condens, getuige de foto van de A400M in mijn vorige post Smile

De static was een beetje leeg doordat veel deelnemers hadden afgezegd wegens operationele taken.
Verder is RIAT eigenlijk nooit verkeerd, men weet altijd een mooie show te maken met de acts die ze hebben.
Het enige jammere was dat de drie aangekondigde F-35's het af lieten weten, dus de show was zijn main item kwijt.

Vorig jaar heb ik deze show gecombineerd met Duxford, wat toen in hetzelfde weekend viel. 4Aviation had hier een gecombineerde reis voor georganiseerd. Slopend, maar de moeite meer dan waard.
Naar boven
BerichtGeplaatst: do mrt 26, 2015 19:39    Onderwerp: Reageer met quote

Ja dat is zeker gaaf zeg!!
Maar kan je ook in sommige toestellen of is het alleen vanaf de buitenkant schieten?
Naar boven
BerichtGeplaatst: do mrt 26, 2015 20:06    Onderwerp: Reageer met quote

Dat hangt vooral af van de crews zelf.
Als je al in een toestel kan, zal dat meestal een transportkist zijn, zoals een C-130 Hercules.
Soms staat er ook een E-3A Sentry, waar je ook in mag, maar daar staat dan weer een rij van een uur voor, vergelijkbaar met de luchtmachtdagen hier in Nederland en Belgie.
Fighters en helikopters zijn over het algemeen niet toegankelijk.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Evenementen en Exposities Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: