Meld je gratis aan

Multitest zoom nr 5

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Zoom.nl Magazine
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo mei 13, 2015 09:01    Onderwerp: Multitest zoom nr 5 Reageer met quote

Ik moet allereerst zeggen dat het mij niet uitmaakt wat iemand gebruikt, ik kijk liever naar de resultaten. Dat gezegd hebbende vond ik de multitest in Zoom nummer 5 echt een lachertje. De conclusies die getrokken werden om de Canon te laten winnen waren lachwekkend. Een camera met 36 megapixels als nadeel meegeven dat de bestanden te groot zijn ipv als voordeel de scherpte te noemen was al nummer 1. Verder camera's met een dynamisch bereik van meer dan 3 stops!!! meer lager waarderen dan een Canon werd al bedenkelijker. Ingewikkelde bediening en bij Canon de Q knop noemen terwijl je 3 knoppen op je nikon exact hetzelfde kunt laten doen is belachelijk. Vervolgens nogmaals praten over het grote dynamisch bereik van de Canon terwijl die wederom 3 stops lager is dan de Sony en de Nikon is totaal ongeloogwaardig. In mijn ogen een enorme prutsreview. Had de pagina's maar wit gelaten of probeer meer objectief te zijn. Een andere optie is te testen met mensen die ook daarwerkelijk een camera willen leren kennen...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: wo mei 13, 2015 14:07    Onderwerp: Reageer met quote

Zulke zaken zijn ook de reden geweest waarom ik mijn abonnement heb opgezegd. Veel te veel reclame en oppervlakkige stukken.
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo mei 13, 2015 16:50    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zit dit ook serieus te overwegen....
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo mei 13, 2015 19:14    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb mijn ABO een jaar gelede al opgezocht nadat ik voor de derde keer hetzelfde artikel voorgeschoteld kreeg met wel andere plaatjes maar dan nog
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo mei 13, 2015 19:46    Onderwerp: Reageer met quote

Tijdens het lezen van het artikel heb ik wel een aantal malen mijn wenkbrauwen gefronst. Je kunt er geen tabak van maken. Totaal verschillende camera's met niet vergelijkbare objectieven met gebruikers die geen ervaring hebben met actiefotografie.
Resultaten die gehaald worden hadden misschien wel beter kunnen zijn als de gebruiker beter thuis is met de camera en/of objectief.
Waarom maak je een foto van een stilstaande auto met een sluitertijd van 1/6400 en iso 400 op 2.8 en vervolgens er een tekst bij plaatsen over scherpte en detail. Ook het vermelden van dat het storend is dat een net gemaakte foto in het zoekerbeeld blijft staan wat gewoon in het menu kan worden uit gezet.

Dit artikel is heel politiek correct naar de adverteerders toe maar tenenkrommend om te lezen.

Op zich wel een leuk format om lezers te laten ervaren hoe ander merken werken in een voor hen andere omgeving. Volgende keer de lezers met een 1dx of D4s met een 400 2.8 of een 600 4.0 op pad sturen wanneer je full-frame in een actie setting wil testen? Very Happy
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: wo mei 13, 2015 20:00    Onderwerp: Reageer met quote

Kijk het maakt me niets uit hoe mensen het ervaren, dat is namelijk erg subjectief. De ene vind Nikon geweldig, de andere Sony en de andere Canon. Voor ieder wat wils en in deze categorie geen slechte camera's. Maar wel de autofocuspunten noemen, maar niet erbij zeggen dat Canon alleen spotmeting heeft op het middelste punt en niet op alle zoals beide andere camera's. Ook bij de Nikon kun je op DX 7 beelden per seconde schieten als het sneller moet. Dat de Sonu en de Nikon verder 60 f/ps hebben voor video wordt ook maar even vergeten. Veel van mijn collega's hebben een 5d Mk III en het is gewoon een verrekt mooie camera, zeker met goed glas ervoor. Ik gebruik zelf de D4 en de D700 en ben erg tevreden hiermee. Een goede vriend heeft een Sony en maakt de mooiste beelden hiermee. Het gaat erom dat het een verlengstuk van jezelf wordt, dat je blind kunt kiezen wat, en hoe je iets wilt vastleggen. Of je dat nu met camera a, b, of c doet, maakt niets uit. Maar deze "review" sloeg gewoon helemaal nergens op, net zoals de conclusies die Zoom erbij gooide. Het lijkt een volledig gesponserd stuk en daar koop ik geen magazine voor...
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Zoom.nl Magazine Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: