Meld je gratis aan

70D met 15-85 EF-S?

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Canon
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do mei 08, 2014 21:59    Onderwerp: 70D met 15-85 EF-S? Reageer met quote

Beste mede-Zoomers,

Het heeft even geduurd maar na 7 jaar loop ik toch tegen de grenzen van mijn EOS 450D aan en heb ik besloten een nieuwe body aan te schaffen. In principe zal dit de 70D worden o.b.v. reviews en testgebruik wat ik heb gelezen.

Nu zijn echter vrijwel al deze reviews en tests gedaan met de 18-135 EF-S zoomlens. Ik heb zelf 2 jaar geleden de 15-85 EF-S f/3,5-5,6 IS USM aangeschaft en ben erg tevreden over deze lens. Maar hoewel Canon garandeert dat de 70D met alle EF-S en EF lenzen te gebruiken is, kan ik nergens informatie vinden over de prestaties van de 70D met de 15-85 EF-S f/3,5-5,6 IS USM.

Kan iemand me hier meer over vertellen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: vr mei 09, 2014 09:24    Onderwerp: Reageer met quote

///

Laatst aangepast door RDDR op ma sep 25, 2017 09:11, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
BerichtGeplaatst: vr mei 09, 2014 10:17    Onderwerp: Reageer met quote

Ga je niet blind staren op de reviews. De 15-85 is een erg goed objectief. Dat zich met gemak kan meten met de duurdere L series als het gaat om IQ. Deze zal dan ook prima werken op een 70D en prima resultaten kunnen leveren. Al blijft het de gene achter de camera die het uiteindelijke resultaat bepaalt.

Op bijvoorbeeld flickr.com vind je vast de nodige foto's die met deze combinatie zijn gemaakt.

Of op dit forum vind je veel informatie en voorbeeld foto's wel in het engels
http://photography-on-the.net/forum/
Naar boven
BerichtGeplaatst: vr mei 09, 2014 16:10    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo RDDR en koban,

Heb jullie links gevolgd en hoewel diverse vragen nu beantwoord zijn, heb ik er ook weer nieuwe bij.

Een van de zaken die me zo aantrekt aan de 70D is de verbeterde video-optie. Voor ik me verdiepte in fotografie was ik vooral met video bezig en de zaken die ik heb gelezen over de 70D maken toch ook dat het verlangen naar video weer wat begint te kriebelen.

Nu lees ik echter op dpreview.com een vrij hevige discussie over USM en STM en dat de ene USM de andere niet is. Als ik de specificaties van de 15-85 EF-S f/3,5-5,6 IS USM lees, zou deze beter, stabieler en vooral stiller moeten zijn dan STM. Enig idee hierover?

P.S. koban, bedankt voor je tip om op flickr te zoeken naar foto's met een bepaalde combinatie body en lens. Daar had ik dus nooit aan gedacht.
Naar boven
BerichtGeplaatst: vr mei 09, 2014 16:50    Onderwerp: Reageer met quote

De STM zou als goed is stiller moeten zijn.
De 15-85 is optisch weer stuk beter, maar ga jij dat verschil zien ten opzichte van de 18-135.

Advies ga naar de winkel met een geheugen kaart en test de camera eens uit op video met beide objectieven, maar vergeet niet oom ook aantal foto's te maken. Bekijk deze dan op je gemak thuis.

Reviews zijn leuk, maar laat je hierdoor niet al te veel meeslepen. Probeer ook keuzes te maken door zelf iets te ervaren. Vandaar de tip om zelf te gaan testen in de winkel.
Naar boven
BerichtGeplaatst: di jan 27, 2015 19:17    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb de 70D terug gestuurd en wel om het onderstaande, waar ik zelf ook 'last' van had.

http://community.usa.canon.com/t5/EOS/When-will-canon-fix-the-focus-issues-with-the-70D/td-p/79330
BerichtGeplaatst: di jan 27, 2015 20:13    Onderwerp: Reageer met quote

Als je wilt filmen met een 70D dan zijn STM objectieven bijna een must. Voor fotograferen zijn de USM objectieven weer sneller.
USM=snel
STM=stil

Overigens heb ik totaal geen problemen met mijn 70D en focussen. Enige wanneer ik dat wél heb is als ik mijn Sigma EX DG 24-70 f/2.8 objectief gebruik in Live view modus. Het objectief is niet zo snel als de camera vanwege het vernieuwde focus systeem, maar dat verhelp je met STM objectieven.
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo apr 08, 2015 19:40    Onderwerp: Reageer met quote

Zoomers
Ik zie deze wellicht een beetje laat, maar weet je dat je de focus van de 70d kan finetunen? Dat zat ook in de 50d, en helaas niet in de 60d.. Maar de 70 heeft het weer. Wellicht is dat het probleem van de onscherpte.
Stm lenzen zijn stiller en vloeiender dan Usm lenzen. Alleen de L series Usm zijn even stil als Stm.. Alleen niet vergeteb de IS uit te zetten dan...

Cor
Naar boven
BerichtGeplaatst: di jun 23, 2015 20:56    Onderwerp: Reageer met quote

Op onderstaande link kun je camera en lens bij elkaar zoeken en foto's "bestuderen".

https://pixelpeeper.com

Heeft weliswaar niks te maken met je vraag over specificaties van 70D en 15-85 mm maar misschien heb je er wat aan.

Groeten, Dirk
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Canon Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: