Meld je gratis aan

Help welk statief ?

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Statieven
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo apr 08, 2015 10:49    Onderwerp: Help welk statief ? Reageer met quote

Ik ben al tijdje opzoek naar een statief maar ik heb echt geen idee meer welke ik moet kopen er zijn er zo veel.

Ik ben in bezit van een Canon EOS 600 D met mijn 2 lenzen 1 van 18-55 mm en de andere 55-250 mm.

Ik fotografeer laatste tijd veel mensen en natuur dus daar voor moet die geschikt zijn.

Hij moet makkelijk mee kunnen in de trein/bus.

De maximale prijs wat ik wil betalen is 200 euro goedkoper mag altijd natuurlijk.

Is het belangrijk om hem eerst te testen of niet want ik heb niet veel tijd om langs winkels te gaan. of kan je hem ook bestellen?

Bij welke winkel kan ik hem het beste bestellen of kopen.
Welk merk en welk draag gewicht moet ik nemen.

Wie kan me helpen.

Stuur vooral links als het kan.

Alvast bedankt Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: wo apr 08, 2015 13:01    Onderwerp: Reageer met quote

In de laaste Zoom staat een stukje over statieven waar je op moet letten
Maak een lijstje waar hij moet voldoen
Kijk op de site van de statieven naar de gegevens kijk goed uit welke hoogte hij max aan geeft zonder midden kolom omhoog
kijk gelijk naar het prijskaartje
En ga daarna naar de winkel met je spullen maar houd er ook rekening mee dat je er ook zwaardere spullen op kan zetten
Kijk ook even verder op deze site er sttat genoeg vermeld
gr tom
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo apr 08, 2015 13:46    Onderwerp: Reageer met quote

Je moet er ook rekening mee houden dat je met veel wind of een onstabiele ondergrond nogal eens wat gewicht aan de haak onder de middenkolom wilt hangen. Maximale draaggewicht moet dus niet gelijk zijn aan het gewicht van je spullen maar de nodige kilo's meer.
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma mei 18, 2015 00:45    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zou zeggen maak niet de fout die vele fotografen maken, namelijk een zo goedkoop mogelijk statief kopen zonder te kijken wat die aan kan, nu heb je (nog) niet zulke zware lenzen, maar ik zou een 100-300 niet op een statief van de mediamarkt van 20 euro durven te zetten.

dingen waar ik op let:

- tot welke hoogte kan die
- hoe groot is die compact
- maximum belasting
- goed balhoofd

Statief wat ik heel erg kan aanraden is https://www.conrad.nl/nl/cullmann-nanomax-460m-rw20-statief-met-3-weg-kop-zwart-werkhoogte-max-168-cm-gewicht-1720-g-1304257.html?WT.mc_id=gshop&gclid=Cj0KEQjw-OCqBRDXmIWvveLE3_cBEiQAZWfImTVDFYuWZyJY9KryQoKIh5PDRZBsUKjyrvQgfeXuImcaAhWJ8P8HAQ&WT.srch=1#popup-aMPuK6
Naar boven
BerichtGeplaatst: do mei 21, 2015 20:42    Onderwerp: Reageer met quote

Eeee dat lijkt mij een goed statief van Cullmann en niet duur. Ik ga zelf altijd voor een driepoot waarvan de poten tussentijds ook verstelbaar zijn naar binnen en naar buiten en ook vast te zetten zijn in de diverse standen.
Maar wat ik lees bij Cullman kan dat niet bij dat statief (een paar vaste standen wat ik gelzen heb)

Wat ik ook zie bij de Cullmannstatief is: je kunt de inbusboutjes bovenaan bij de poten nadraaien, en dat is prima, want na verloop van tijd komt er wat meer speeling in.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: vr mei 22, 2015 00:20    Onderwerp: Re: Help welk statief ? Reageer met quote

CklikFotografie schreef:
Ik fotografeer laatste tijd veel mensen en natuur dus daar voor moet die geschikt zijn.

Nou maak ik regelmatig foto's van mensen (gemiddeld een stuk of 800 per maand de afgelopen 8 jaar), maar daar heb ik nog nooit een statief bij nodig gehad. Waneer denk jij dat te doen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: di mei 26, 2015 17:24    Onderwerp: Reageer met quote

Een statief is echt geen overbodige luxe, tja en als je niet handvast (trillingsvrij) bent dan is een statief een goede uitkomst. En let wel: geen mens is hetzelfde en dat is maar goed ook Very Happy Very Happy Very Happy .
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Verstuur e-mail
BerichtGeplaatst: wo jun 24, 2015 12:18    Onderwerp: Reageer met quote

Carbon
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Statieven Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: