Meld je gratis aan

Sony HX-300, waar worden film opgeslagen?

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Sony
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za dec 07, 2013 00:55    Onderwerp: Sony HX-300, waar worden film opgeslagen? Reageer met quote

Ik heb de Sony HX-300 gekocht. Een prima toestel, ik kan deze echt aanbevelen.

Ik heb alleen problemen met mijn filmjes die ik gemaakt heb. Thuis heb ik de foto's eraf gehaald van de SD-kaart(geen probleem), maar de filmpjes stonden niet tussen.

Het rare is dat ik overal in de mappen gezocht heb naar de filmpjes, maar nergens kan ik deze bestanden terug vinden. Het rare is dat deze filmpjes wel op mijn camera worden getoond.

Ik heb gekeken of de filmpjes op de interne geheugen staan. Maar dit is niet het geval, want zonder SD-kaart kan ik ze niet op de camera kijken. Tevens heeft de camera te weinig interne geheugen.

Kan iemand mij een tip geven waar deze beelden zijn opgeslagen? Het gaat om 1 opnamen in 3D, en 3 normale opnamens.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: za dec 07, 2013 14:57    Onderwerp: Reageer met quote

Als ze in je camera worden vertoond, dan staan ze ergens op de SD kaart opgeslagen. Kan niet missen!
Als je je camera met de USB kabel met de computer verbindt of als je de SD kaart in een kaartlezer plaatst, wat zie je dan in de Verkenner? Ervan uitgaand dat je een Windows computer hebt?
Naar boven
BerichtGeplaatst: di dec 10, 2013 17:05    Onderwerp: Reageer met quote

Eendagsvlieg?
Naar boven
BerichtGeplaatst: di dec 10, 2013 17:44    Onderwerp: Reageer met quote

Beste Seinhuis.

Kan het zijn dat uw software van uw pc/laptop (wat dan ook) verouderd is?
Het komt vaker voor dat met de aanschaf van nieuwe opnameapparatuur het bestandformaat ervan niet herkend word omdat de geďnstalleerde bewerkingssoftware niet de meest recente versie is.
Ik ben hier zelf ook dikwijls tegen aan gelopen.

Groeten, Johannes.
Naar boven
BerichtGeplaatst: za dec 14, 2013 18:37    Onderwerp: Reageer met quote

blanco schreef:
Als je je camera met de USB kabel met de computer verbindt of als je de SD kaart in een kaartlezer plaatst, wat zie je dan in de Verkenner? Ervan uitgaand dat je een Windows computer hebt?

Ik kom dan bij map H:\DCIM\ terecht. Bij doorklikken naar 102MSDCF kom ik bij de foto's terecht.

greengrass schreef:
Beste Seinhuis.

Kan het zijn dat uw software van uw pc/laptop (wat dan ook) verouderd is?.

Ik draai onder Windows Vista. Ik updates de computer altijd van de laatste updates van Windows.
Naar boven
BerichtGeplaatst: za dec 14, 2013 19:20    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn Sony zet de video's op andere plek dan de foto's.
De video's staan op volgende plek: \PRIVATE\AVCHD\BDMV\STREAM
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: za dec 14, 2013 21:12    Onderwerp: Reageer met quote

seinhuis schreef:
Ik kom dan bij map H:\DCIM\ terecht. Bij doorklikken naar 102MSDCF kom ik bij de foto's terecht

En welke andere mappen staan er nog meer op de kaart? En wat voor bestanden staan er in die mappen? Zie dynax75.
Naar boven
BerichtGeplaatst: za dec 14, 2013 21:49    Onderwerp: Reageer met quote

Volgende mappen staan bij mij op de SD kaart

├───PRIVATE
│ ├───SONY
│ │ └───gps (assistme.dat bestand opdat de gps een snellere fix heeft)
│ └───AVCHD
│ └───BDMV (Hier staan 2 bestanden in INDEX.BDM en MOVIEOBJ.BDM)
│ ├───PLAYLIST
│ ├───CLIPINF
│ └───STREAM (Hier staan de avchd video's: . mts)
├───DCIM
│ └───100MSDCF (Hier staan de foto's .arw en .jpg)
├───MP_ROOT
│ └───100ANV01
└───MISC

Ik weet niet precies wat die INDEX.BDM en MOVIEOBJ.BDM doen.
Volgens wat ik op internet kan vinden, zijn het bestanden die aangemaakt zijn tijdens de video opname's. De camera zal ze vast nodig hebben.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: zo dec 15, 2013 02:10    Onderwerp: Reageer met quote

seinhuis schreef:
Ik draai onder Windows Vista. Ik updates de computer altijd van de laatste updates van Windows.

Ik heb het niet over uw besturingsprogramma maar over uw foto/video bewerkingsprogramma indien nu die gebruikt.
U noemt nergens de benaming van deze software, maar het is bij zowel foto als videobewerking algemeen bekend dat bijvoorbeeld een programma uit 2009 de bestanden uit een camera van 2013 mogelijk niet kan lezen.
Naast de gratis proefversies (30 dagen bruikbaar) van de verschillende merken (Corel, Magix, Adobe) kunt u ook de gratis te downloaden programma's als Picasa en/of Windows live movie maker eens proberen.
Naar boven
BerichtGeplaatst: za sep 12, 2015 21:52    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo.......u moet Play Memories Home downloaden/installeren, daar verwijst de cd die u bij u camera heeft gekregen ook naar. Daar moet u dan de video's naar importeren en dan komen ze vanzelf te voorschijn (en ze staan dan ook gelijk op u computer ergens, kost wel even wat speurwerk), ik had hetzelfde probleem en kan ze nu wel bekijken maar nog steeds niet roteren, vind het zo'n rot bewerkingsprogramma, je kan niet eens titels of overgangen toevoegen. Kan dus nog steeds geen complete videofilmpjes maken zoals ik in Windows Movie Maker deed. Heb ook geprobeerd ze naar Windows Movie Maker op te loaden, dat gaat wel maar dan moet je het vinkje alle bestanden aanklikken en dan heb je nog maar alleen audio/geluid en geen beeld, zo frustrerend!! Wil alleen al hierom en omdat ik niet tevreden ben over de macro foto's deze camera verkopen.
Naar boven
BerichtGeplaatst: za sep 12, 2015 22:07    Onderwerp: Reageer met quote

Als u het SD kaartje in de pc/laptop heeft gedaan dan gaat u naar de map Private --> AVCHD --> BDMV --> daar moeten ze ergens staan waarschijnlijk onder Movie OBJ maar Windows Media Player herkent deze bestanden niet.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Sony Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: