Meld je gratis aan

geluid spiegel uit bij 5D markII

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Canon
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di sep 15, 2015 15:41    Onderwerp: geluid spiegel uit bij 5D markII Reageer met quote

Het geluid dat de camera maakt met het maken van foto's is best wel luid. Kan dat uit?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: di sep 15, 2015 16:29    Onderwerp: Reageer met quote

Bedoel je het piepje van het scherpstellen of het omklappen van de spiegel, maar het piepje kan uit via het menu.
BerichtGeplaatst: di sep 15, 2015 17:47    Onderwerp: Reageer met quote

Het geluid van de spiegel zal het wel zijn maar dat kan niet uit vrees ik?
Naar boven
BerichtGeplaatst: di sep 15, 2015 18:12    Onderwerp: Reageer met quote

Ik mag aannemen dat je nu een grap maakt Very Happy
BerichtGeplaatst: di sep 15, 2015 18:24    Onderwerp: Reageer met quote

Het geluid van de spiegel zal het wel zijn maar dat kan niet uit vrees ik?
Naar boven
BerichtGeplaatst: di sep 15, 2015 19:46    Onderwerp: Reageer met quote

Wat is luid? Een DSLR is luid tov een compact- cq systeemcamera. Maar is jouw camera luider dan andere camera's? En bedenk wel alle andere zijn veeeeeeeel verder weg bij ontspannen als de jouwe.
BTW een kuch bij een concert is harder en duurt langer als een klik, ook de AF confirm klik kan zeer hinderlijk zijn, maar is uit te schakelen.

Als de klik ondanks alles nog te luid blijft: schaf een Blimp of een systeemcamera aan.
Naar boven
BerichtGeplaatst: di sep 15, 2015 21:27    Onderwerp: Reageer met quote

Je vraag kwam meer van mijn partner die op onze laatste safari naast mij zat te filmen terwijl ik mijn beste foto's aan het maken was. Hij is uren bezig geweest om
al die klikken uit zijn opnames te verwijderen. Ik had even ge Googled en kwam mijn vraag ook tegen van iemand die op een crematie plechtigheid foto's aan het maken was en het al zeer hinderlijk werd ervaringen. Tuurlijk snap ik dat de spiegel niet uit kan maar iemand vertelde mij dat er een silent mode........moet zijn? Enfin het is meer een luxe probleem lol:
Naar boven
BerichtGeplaatst: di sep 15, 2015 21:56    Onderwerp: Reageer met quote

Je zou de camera kunnen uitzetten. Gegarandeerd geen geluid meer!
Je kan ook overwegen geen foto's te maken als je partner aan het filmen is. Kwestie van goede afspraken maken. Of vragen of hij/zij niet wil filmen als jij foto's maakt.
Hiermee lijkt me het probleem opgelost.
Naar boven
BerichtGeplaatst: di sep 15, 2015 23:34    Onderwerp: Reageer met quote

Als er een silens mode is, staat dat gewoon in de handleiding.
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo sep 16, 2015 07:45    Onderwerp: Reageer met quote

Gebruik live view.. Dan is de spiegel al opgeklapt!
Dus ook stiller.
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo sep 16, 2015 08:22    Onderwerp: Reageer met quote

Niet alle camera`s hebben een stille modus. Mijn Canon 5D MK3 heeft dat wel. Live view is inderdaad ook een goede optie.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: wo sep 16, 2015 10:29    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor de reacties. komt goed met die herrie Laughing en de live view is de beste optie!
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo sep 16, 2015 14:35    Onderwerp: Reageer met quote

Zelfs als je live view gebruikt heb je nog altijd de klik van de sluiter. Hoe sterk dat hoorbaar is hangt weer van de camera en de lens af die erop zit; mijn ervaring is dat sommige lenzen de sluiterklik beter dempen dan anderen.

Sommige SLR's (en SLT's) hebben een electronische sluiter voor het eerste sluitergordijn (EFCS : Electronic First Curtain Shutter), dan halveert het sluitergeluid weer.

Bij systeemcamera's zie je steeds meer volledig electronische sluiters opduiken. Aangezien deze sowieso geen spiegel bezitten (en dus altijd met live view werken) zijn deze camera's vrijwel geluidloos. Het enige wat je nog zou kunnen horen is het dichttrekken van het diafragma in de lens, maar dat hoor je nauwelijks.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Canon Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: