Meld je gratis aan

schrijfsnelheid sony a58, zin en onzin snelle sdkaart

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Sony
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo feb 25, 2015 01:32    Onderwerp: schrijfsnelheid sony a58, zin en onzin snelle sdkaart Reageer met quote

Ik ben op zoek naar wat specs van m'n camera, ik kan het in het boekje en online niet vinden, vandaar dat ik het hier probeer.

Ik ben opzoek naar de wegschrijfsnelheid van m'n camera.
hoe snel schrijft hij full hd-video weg, en hoe snel schrijft hij foto's weg.

Dit vraag ik aangezien ik niet goed weet hoe snel m'n kaart moet zijn, het is onzin een kaart te kopen die sneller is dan m'n camera aankan.

wie roept?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: wo feb 25, 2015 08:27    Onderwerp: Reageer met quote

Over het algemeen is het zinloos een kaart te kopen dan sneller is dan 45MB/s. Daar ligt vaak de grens van wat de camera aankan.
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo feb 25, 2015 10:27    Onderwerp: Reageer met quote

Hier sluit ik me bij aan.

Je hebt alleen een hogere snelheid nodig bij het gebruik van de XAVC-S codec, maar die mogelijkheid heeft de A58 niet (die gebruikt AVCHD).
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo feb 25, 2015 19:46    Onderwerp: Reageer met quote

Kijk hier maar eens naar een vergelijk van moderne SD kaartjes wat ze doen qua MB/s

http://www.cameramemoryspeed.com/nikon-d750/fastest-sd-card-speed-tests/

Een kaartje heeft altijd een theoretische snelheid welke nooit gehaald worden. Maar een sneller kaartje kan wel zorgen dat je buffer sneller geleegd word dan met een langzaam kaartje.

www.remcovandesanden.nl
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: wo feb 25, 2015 23:01    Onderwerp: Reageer met quote

@ shaggy, ja dat bedoel ik, ik vraag me daarom ook af waar het zin eindigt, en de onzin begint, want hoe sneller hoe duurder...
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo feb 25, 2015 23:19    Onderwerp: Reageer met quote

In geen enkele spec van een camera vind je schrijfsnelheden, lijkt wel een Japans staatsgeheim.

De enige camera, waar ik van de fabrikant gegevens heb gezien, is de D3 in de introductie folder van de D3 en D300.

Voor filmen zou ik me aan de opgave van de camerafabrikant houden en voor foto's zou ik me alleen zorgen maken als je de foto- en filmfunktie slecht uitelkaar kan houden.
Naar boven
BerichtGeplaatst: do feb 26, 2015 01:47    Onderwerp: Reageer met quote

Voor filmen merk ik qua wegschrijfsnelheid wel verschil. Voorheen gebruikte ik wel eens een 30mb of 45mb schijfje. Die hebben plaats gemaakt voor 32gb 90mb schijfjes. Bij mij kon hij het op een gegeven moment niet meer trekken, buffer raakte vol. Verschil op ebay is ook minimaal qua kosten.
Naar boven
BerichtGeplaatst: do sep 03, 2015 20:53    Onderwerp: Reageer met quote

Ik keek toevallig een test van de sony a100 en daar stond 13 mb/s max schrijfsnelheid van de processor (?). Dat stond in DPreview.
I kocht dit toestel voor de lol erbij 2e hands een paar dagen terug. De eigenaar had een 60MB/s kaartje erbij gekocht... zonde zonde..
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo sep 30, 2015 22:57    Onderwerp: Reageer met quote

als je 8 beeldjes ps kan weg tikken .
dan heb je wel een snelle kaart nodig .
maar de camera heeft een te kleine buffer
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Sony Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: