Meld je gratis aan

aanschaf studioflits set

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Flitsers
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di okt 06, 2015 20:06    Onderwerp: aanschaf studioflits set Reageer met quote

Ik fotografeer al een tijdje en het meest doe ik buiten. Toch zou ik ook graag een binnen studio willen aanschaffen voor portret en kinderen/ baby fotografie. Eentje die eventueel makkelijk te verplaatsen en mee te nemen is.
Nu zag ik bij www.rittz.com dat ze allerlei aanbiedingen hebben. Zit hier iets goeds tussen?
wat voor soort flitsset adviseren jullie?

over 2 weken ga ik ook nog een cursus doen voor studio fotografie om ook daar de fijne kneepjes te leren.

Alvast bedankt voor de reacties.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: wo okt 07, 2015 21:34    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zou die cursus even afwachten. Als het een goede cursus is, wordt er zeker iets uitgelegd over de flitskoppen en wat daar zoal in mogelijk is. Dingen als flitsvermogen, instelbaarheid analoog of digitaal en in welke stappen, tot hoever het vermogen terug te draaien is, type statieven (wel of niet geveerd en hoe geveerd), actieve of passieve koeling etc.

Daarnaast leer je hopelijk ook wat je met één lamp al kunt, wat je met twee lampen kan en hoe je licht met extra hulpmiddelen kunt laten reflecteren of juist afvlaggen.

Tenslotte dient men aandacht te besteden aan verschillende typen lichtvormers. Bijvoorbeeld het verschil tussen een softbox en een paraplu.

Als je bovenstaande allemaal op een rijtje hebt, kun je zelf al voor een groot deel bepalen waar je startersset uit moet bestaan. Mocht je vervolgens mij een leverancier een paar keuze hebben gemaakt, dan kun je nog eens om advies vragen of je set X of Y moet nemen. Daarbij geldt natuurlijk altijd dat ieder z'n voorkeuren heeft. We kunnen wel advies geven, maar jij maakt uiteindelijk de keuze.
BerichtGeplaatst: wo okt 07, 2015 21:40    Onderwerp: Reageer met quote

Dankjewel voor je reactie. De cursus is als het goed is inderdaad gericht op al deze dingen.
Ik wil de cursus ook zeker afwachten, maar zag opeens op de desbetreffende site mooie aanbiedingen.
Dat geeft dan ook wel dubbel gevoel. Ik wil graag wachten, maar ook weer niet een eventuele mooie actie mislopen Wink.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: do okt 08, 2015 00:17    Onderwerp: Reageer met quote

Er zijn altijd wel mooie aanbiedingen. Maar het lijkt me goedkoper voor je om niet eerst spullen te kopen waar je na de cursus niks aan blijkt te hebben...
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: do okt 08, 2015 08:00    Onderwerp: Reageer met quote

Ook weinig over te vinden...

https://www.wugly.nl/webwinkels/156891/rittz-com/
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Flitsers Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: