Meld je gratis aan

SB700 flitsset aansturen.

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Flitsers
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di okt 20, 2015 22:36    Onderwerp: SB700 flitsset aansturen. Reageer met quote

Ik heb een SB700 en ik wil een flitsset aansturen. Hoe laat ik dat de SB700 de flitsset flitsen? Mijn huidige flitsset werkt alleen met sensor maar als ik dan een anti rode ogen flits doe gaan de flitsers te vroeg af en niet meer af bij de werkelijke flits. Hoe doe ik dat? Heb ik een flitsset nodig met specifieke eigenschappen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: wo okt 21, 2015 00:44    Onderwerp: Reageer met quote

De SB700 op M zetten dan geeft die alleen de hoofdflits en daarmee ontsteek je dan de andere flitsen.
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo okt 21, 2015 19:48    Onderwerp: Re: SB700 flitsset aansturen. Reageer met quote

Wouterz schreef:
als ik dan een anti rode ogen flits doe gaan de flitsers te vroeg af en niet meer af bij de werkelijke flits.

Gewoon niet de anti rode ogen instelling gebruiken. en ook geen TTL. Gewoon op M zetten en dan flitsen ze keurig op het juiste moment mee.
(en anti rode ogen heb je ook niet nodig als je flitser ver genoeg van je lens zit)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: wo okt 21, 2015 21:43    Onderwerp: Reageer met quote

Als je een camera hebt met popup flits die TTL eigenschappen heeft, een SG3 IR aanschaffen en de camera flits op M. Dan heb je geen last meer van het licht van de SB700(rode ogen) en worden de de flitsen ontstoken door de IR van de pop-up. Dit gebruik ik weleens bij macro met 2 studioflitsers en een D700 en dan heb je geen last van lensschaduwen.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Flitsers Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: