Meld je gratis aan

Lumix FZ300 - Deel je eerste ervaringen

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Panasonic
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma nov 02, 2015 13:26    Onderwerp: Lumix FZ300 - Deel je eerste ervaringen Reageer met quote

Na lang twijfelen en veel - heel veel - vergelijken kocht ik vorige week de Panasonic Lumix FZ300 (in de UK is dit de FZ330). Ik heb er nu een week lang mee gefotografeerd en ben ontzettend enthousiast.

Eerst nog even terug naar de 'twijfel'. Het zag er lang naar uit dat ik voor de FZ1000 zou gaan... het grotere broertje. Deze heeft een grotere sensor. Maar, en dat gaf voor mij uiteindelijk de doorslag, de FZ300 heeft ook een paar pluspunten t.o.v. de FZ1000.

1) De body is beter bestand tegen stof / spatten... en dus beter geschikt voor outdoor gebruik.
2) Het zoombereik van de FZ300 is 600 mm (tegen 400 mm van de FZ1000).
3) FZ300 schijnt een fractie sneller te focussen en op te starten.

Omdat ik de ambitie heb om foto's van vogels te maken, waren dat geen onbelangrijke voordelen.

Inmiddels ben ik voor mezelf overtuigd de juiste keuze te hebben gemaakt. Het is met deze camera erg eenvoudig om uit de hand foto's met maximale zoom te maken. Op de 2,8F blijft het beeld superscherp en snelle sluitertijden blijven mogelijk (goede lichtkwaliteit).

Mooiste functie is de 4K burst. Voor mij iets nieuws. Camera blijft desgewenst een burst op 4K kwaliteit afleveren... dat als een mini-video wordt opgeslagen. Vervolgens kun je frame voor frame door de video scrollen en het frame (of frames) van je keuze laten omzetten naar een 4K foto. Werkt perfect.

Bediening van de camera is sowieso erg eenvoudig. Het is makkelijk schakelen tussen menu's en instellingen... zonder dat je op onlogische wijze het menu in moet duiken.

Voor alle duidelijkheid: ik ben niet meer dan een enthousiast amateur. En heb onvoldoende vergelijkingsmateriaal met andere toestellen. Maar deze voldoet aan alle verwachtingen die in de reviews en productbeschrijvingen werden opgeroepen.

Ben erg benieuwd naar de ervaringen van andere gebruikers.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: ma nov 02, 2015 17:30    Onderwerp: Reageer met quote

Opmerking

ik ben er niet zo van overtuigd dat je amateuristisch fotografeert .
je heb 6 foto’s staan.
er zijn 3 verschillende camera’s gebruikt .
de DMC FZ300 met het roodborstje
als ik de foto zie is die camera een echte ruis bak .
dan heb je gebruikt een canon 5D.
en een camera genaamd FC 300X
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma nov 02, 2015 17:41    Onderwerp: Reageer met quote

Lekker, zo'n wantrouwend antwoord dat je meteen de verdediging indrukt. Sad

Maar voor de duidelijkheid: met amateur bedoel ik dus 'beginnend'. Vandaar ook de ruis waarschijnlijk. Zal 'm maar meteen verwijderen, want ik heb inmiddels haarscherpe foto's.

Wat de andere foto's betreft.
Ik heb 1x een Canon geleend (niet in eigen bezit).
En de luchtfoto's zijn met een dronecamera gemaakt. Deze drone camera kan niet worden geselecteerd in de profielopties. En ook de Panasonic FZ300 staat er nog niet tussen.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Panasonic Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: