Meld je gratis aan

Onaangekondigde prijsverhogingen Zoom.nl; mag dit?

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Vragen aan Klantenservice
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma dec 14, 2015 23:20    Onderwerp: Onaangekondigde prijsverhogingen Zoom.nl; mag dit? Reageer met quote

Vorig jaar ook al eens aangekaart, maar er is helaas niets gewijzigd.

ZOOM.NL/IDG verhoogt elk jaar onaangekondigd de prijzen, wat volgens ConsuWijzer niet is toegestaan.

Even wat cijfers om aan te geven dat de prijsverhogingen best fors zijn:
    - 2008: € 37,95
    - 2009: € 44,95
    - 2010: € 47,50
    - 2011: € 49,50
    - 2012: € 54,50
    - 2013: € 59,50
    - 2014: € 62,50
    - 2015: € 65,-

Ik heb ooit een machtiging afgegeven om € 37,95 van mijn rekening te mogen halen, maar inmiddels wordt er bijna het dubbele van mijn rekening geschreven!

Er zijn twee redenen waarom ik hier moeite mee heb.

Op de eerste plaats ben ik van mening dat abonnees hier misleidt worden. Ze worden binnengehaald voor een prijs welke de abonnee hierna überhaupt nooit meer zal betalen.

Maar waar ik de meeste moeite mee heb is dat ik na zeven jaar bijna het dubbele ben gaan betalen! En het gaat elk jaar om een onaangekondigde verhoging!
Ik lees hier dat dit niet is toegestaan, en ik het recht heb te eisen dat ik het oorspronkelijke bedrag betaal.

Quote:
Wanneer mag een ondernemer de prijs wijzigen?
Een ondernemer mag de prijs wijzigen als dat in de algemene voorwaarden staat. In de voorwaarden moet staan om welke reden hij de prijs mag verhogen. De prijzen mogen bijvoorbeeld elk jaar met een klein bedrag omhoog gaan.

Helaas mis ik hier de definitie van een klein bedrag, maar los daarvan kan ik geen voorwaarden vinden waarin gesproken wordt over een jaarlijkse verhoging.

Maar zelfs als de redactie mij die wel kan tonen, dan nog...
Quote:
Maar ook als het er wel in staat, mag de ondernemer de prijzen niet steeds zomaar verhogen. Hij moet dit altijd van tevoren aan u laten weten. Heeft hij dit niet gedaan? Dan kunt u eisen dat u gewoon de oude prijs betaalt.

...kan de redactie mij niet aantonen dat zij netjes elk jaar de prijsverhoging aankondigen en uitleggen.

Quote:
Laat de ondernemer u niet weten dat de prijs wijzigt? Dan kunt u eisen dat u de oude prijs betaalt. Komt u er mondeling niet uit? Dan kunt u een brief sturen naar de ondernemer.
link naar voorbeeldbrief

Ik zie in het topic van vorig jaar deze verklaring staan van de hoofdredacteur:
Quote:
Alle wijzigingen wat betreft de prijsstijging kun je overigens altijd vinden in ons colofon.

Ik vraag mij serieus af of dit argument juridisch stand zal houden. Ik vraag mij serieus af of een colofon, de kleine lettertjes in een tijdschrift, het juiste communicatie middel is voor prijsverhogingen. Ik geloof niet dat dit iets is wat abonnees elke editie trouw lezen. De betekenis van colofon leert mij in elk geval dat het geen erkent communicatie middel is.
Bovendien staat daar alleen "de prijs per 2016", en wordt er niet gemeld of dit de prijs is voor nieuwe abonnees en/of huidige abonnees.
Jullie hebben ons adres, dus waarom niet netjes per post?

Eigenlijk wil ik deze principe kwestie niet bekrachtigen door zo'n brief te sturen, maar ik verwacht wel een verklaring van deze aanhoudende, onaangekondigde en onredelijke prijsverhogingen. Vervolgens een wijziging in dit beleid van ZOOM.NL/IDG zodat per direct prijsverhogingen netjes worden aangekondigd!
In elk geval heb ik het recht het abonnement kosteloos te beëindigen en het resterende bedrag terug te eisen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: vr dec 18, 2015 16:28    Onderwerp: Reageer met quote

Beste Andy,

bedankt voor je vraag,
Het is gebruikelijk dat uitgeverijen dergelijke wijzigingen communiceren via het colofon.
Dit laten we ook in Zoom.nl magazine op deze manier weten aan de abonnees, ook voor komend jaar.
In onze algemene voorwaarden kun je teruglezen (zie punt 4.5 van de algemene voorwaarden op www.reshiftstore.nl).
Opzeggen kan dankzij de Wet Van Dam inderdaad altijd.

We gaan ervan uit je hiermee voldoende te hebben geïnformeerd.

Hans
redactie Zoom.nl
Naar boven
BerichtGeplaatst: vr dec 18, 2015 23:52    Onderwerp: Reageer met quote

Ik blijf de aanhoudende prijsstijging fors en buitensporig vinden, maar vrees dat er niets zal veranderen.
Na zoveel jaren Zoom.nl zal ik daarom maar anders besluiten.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Vragen aan Klantenservice Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: