Meld je gratis aan

Grote zolder studioflitsset

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Flitsers
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: za jan 09, 2016 11:35    Onderwerp: Grote zolder studioflitsset Reageer met quote

Hallo allemaal,

Ik heb bij huis sinds kort een hele groter zolder tot mijn beschikking ivm nieuwbouw bedrijf man. Heerlijk voor opslag natuurlijk Laughing Maar ook mijn idee om daar in een hoek een foto studiootje op te bouwen.

Enfin.. de totale 450 m2 is leuk en aardig, maar HOE pak ik dit aan? Ivm het bereik van het licht
De schuine nok, de grote ruimte..

Ik was van plan het in ieder geval in de hoek te doen, of is dit niet eens mogelijk? Moet ik dingen afschermen qua ruimte? Ik ben echt een beginner, heb wel op school ooit in de studio gewerkt en vond dit ontzettend leuk.

Maar wat is wijsheid qua watt?

- Voornamelijk kinderen/portret (niet meer dan ±2 personen)

Raden jullie een bepaalde set aan?

Elinchrom zie ik vaak voorbij komen, en ik vind het ook waard om een goede set aan te schaffen, maar ook zie ik een Falcon Eyes voorbij komen met 2 x 350 watt lampen. Ik zal de studio niet vervoeren.

Wie kan mij helpen?

Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: za jan 09, 2016 15:53    Onderwerp: Reageer met quote

Mijn tip is altijd: ga een goede workshop volgen. Dan weet je wat er speelt en hoe dingen werken en waarom. Dat spaart je uiteindelijk een hoop geld uit.

In het algemeen geldt: veel studio's hebben een matte zwarte muur, zodat het licht zo min mogelijk reflecteert op plekken waar je niks doet.

Het bereik van het licht zal in de praktijk nooit een probleem zijn. Vaak wil je je flitsers zo dichtbij mogelijk zetten voor zacht licht.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: za jan 09, 2016 19:10    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo Reinoud,

Goeie tip inderdaad, dat ga ik ook zeker doen Very Happy Nog zo veel te leren!

Aankomende week komt een vriendin toevallig eerst een hier heen. (zij fotografeert zowel thuis als op locatie met haar Elinchrom set en kan hem hier dan even opbouwen).

Dat is voor mij de eerste stap om eens te kijken hoe dat uitwerkt op zolder hier!

Ben erg benieuwd.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Flitsers Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: