Meld je gratis aan

Indoorfotografie danswedstijd

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Tips en Trucs
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do jan 28, 2016 22:46    Onderwerp: Indoorfotografie danswedstijd Reageer met quote

Goedenavond,

Ten eerste, ik ben nog zo groen als gras maar vol goede moed Very Happy Ik hoop dat iemand mij op weg kan helpen qua instelllingen, tips, tricks etc m.b.t het fotograferen van een indoor danswedstrijd van mijn zoon.
Ik wil het liefst zonder mijn Speedlite flitser (wordt niet echt gewaardeerd) mooie scherpe foto's maken. Gezien het feit dat het een danswedstrijd betreft heb ik met veel beweging bij relatief weinig licht te maken. Mijn uitrusting bestaat momenteel uit een Canon 60D en wil ik mijn Canon EF 24-105mm f/4L IS USM en mijn ‘plastic fantastic’ 50mm lens (Canon EF 50mm f/1.8 II) gaan gebruiken.
Wie o wie kan mij op weg helpen qua settings...

Alvast dank!
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: do jan 28, 2016 23:08    Onderwerp: Reageer met quote

Ik zou er persoonlijk niet zonder flitser aan beginnen. Leuk om f/1.8 te hebben, maar kans is groot dat het je niet lukt om dingen makkelijk scherp te krijgen, en op dat diafragma heb je een hele kleine scherptediepte, en waarschijnlijk heb je ook een redelijk lange sluitertijd (ik ga uit van een niet al te best verlichte dansvloer), dus de kans op beweginsonscherpte.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: vr jan 29, 2016 08:17    Onderwerp: Reageer met quote

Hoge ISO's gebruiken en ruis accepteren want zonder dat gaat het niet lukken met je huidige lenzen. In RAW schieten zodat er later nog het maximale uit te halen is. Verder zul je een sluitertijd van minimaal 1/300s moeten hebben en waarschijnlijk zelf korter richting 1/1000s.

Met je huidige setup kun je kijken of je hem op M kunt zetten vast op 1/500s en f/4 met Auto ISO en testen of hier nog iets redelijks mee te fotograferen is. Zo niet dan ben je aan de 50mm f/1.8 gebonden met dezelfde instellingen. Anders overgaan op Tv en verschillende sluitertijden van 1/200s tot 1/1000s en kijken wat nog werkt.
Naar boven
BerichtGeplaatst: za jan 30, 2016 01:04    Onderwerp: Reageer met quote

Reinoud en Erik, bedankt voor de tips. Ik ga het uitproberen!
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Tips en Trucs Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: