Meld je gratis aan

Yongnuo YN565EX Flitser Op Half Of Full Frame Instellen.?

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Flitsers
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr jan 08, 2016 21:13    Onderwerp: Yongnuo YN565EX Flitser Op Half Of Full Frame Instellen.? Reageer met quote

Hallo.
Ik heb een Nikon D3300 en een externe flitser de Yongnuo YN565EX.
Nu heb ik al flink lopen zoeken maar kan het nergens vinden vandaar mijn vraag hier.
In de instellingen van de flitser kan hij op half of full frame camera gezet worden nu is mijn vraag waar moet ik hem opzetten.?
Dus moet de YN565EX op half of full frame camera staan en wat is daar eigenlijk het verschil tussen.?
Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: vr jan 08, 2016 21:54    Onderwerp: Reageer met quote

Grote kans dat je dat niet hoef in te stellen, maar dat de flitser dat zelf registreert.
BerichtGeplaatst: vr jan 08, 2016 23:18    Onderwerp: Reageer met quote

Hallo.

Ik heb echt geen idee of de camera dat automatisch doet denk het niet maar weet het ook niet zeker.
Er zijn zat reviews op het net maar niemand heeft het over deze instelling.
In de handleiding staat er ook niks over ja dat je het kan instellen op half of full frame camera meer niet.
Wat betekent het wat bedoelen ze met een half frame camera een Nikon D3300 is toch geen half frame dacht ik.
Ik hoop echt dat er hier iemand is die weet op welke instelling ik hem moet zetten half of full frame camera en wat het verschil is.?
BerichtGeplaatst: za jan 09, 2016 01:55    Onderwerp: Reageer met quote

ApAlbert schreef:
Wat betekent het wat bedoelen ze met een half frame camera een Nikon D3300 is toch geen half frame dacht ik.

ik wel. Dacht jij dat de D3300 fullframe was?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: za jan 09, 2016 12:21    Onderwerp: Reageer met quote

Nee ik weet wel zeker dat de Nikon D3300 geen Full Frame Camera is.
Het is een instap model met een CMOS-Sensor van 23.5 x 15.6 mm. met een crop factor van 1.5 om precies te zijn is het zelfs 1.53 en een Full Frame Camera heeft een sensor formaat van 36 x 24 mm.
Ik weet niet wat men met Half Frame Camera bedoelt maar de Nikon D3300 is in mijn ogen geen Half Frame Camera omdat de sensor niet de helft van het formaat van een full frame sensor is.
Een Half Frame Camera heeft volgens mij een sensor formaat van 18 x 24 mm. en de Nikon D3300 23.5 x 15.6 dat is dus geen Half Frame Camera.
Als ik het verkeerd zie hoor ik het graag.

@reinoud als jij weet wat de instelling Half Frame Camera of Full Frame Camera precies inhoud op de flitser en wat het verschil is tussen die 2 instellingen dan hoor ik het graag van je.?
Welke instelling kan ik de flitser nu het beste op zetten.?
BerichtGeplaatst: za jan 09, 2016 15:50    Onderwerp: Reageer met quote

ApAlbert schreef:
@reinoud als jij weet wat de instelling Half Frame Camera of Full Frame Camera precies inhoud op de flitser en wat het verschil is tussen die 2 instellingen dan hoor ik het graag van je.?
Welke instelling kan ik de flitser nu het beste op zetten.?

Ik *vermoed* dat de flitser iets doet met de beeldhoek, maar ik weet het niet.

Maar het antwoord op je tweede vraag lijkt me echt heel simpel: de flitser heeft een instelling voor fullframe en een andere. Je weet dat fotocamera's in de maten fullframe en een andere maat gemaakt worden.
Dus ik vermoed dat halfframe de juiste instelling is.

Of het verschil gaat uitmaken? Geen flauw benul. Ik heb de gebruiksaanwijzing van deze flitser niet.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: za jan 09, 2016 15:56    Onderwerp: Reageer met quote

Je moet "halfframe" niet letterlijk nemen.

Ik zie o.a. op de site van Cameranu.nl dat de camera voor diverse cropcamera's van Nikon geschikt is. Je mag er vanuit gaan dat dat voor jou cropcam van Nikon ook het geval is.

Nogmaals: de flitser hoef je daar niet op in te stellen, noch je camera. Dat wordt automatisch geregeld.

[Edit]
Dat 'ie speciaal voor Nikon geschikt is, is alleen maar omdat Sony, Canon en andere merken een flitser verschillend aansturen en / of anders omgaan met de signalen van de flitser. Grootste verschil zit 'm in de software en eventueel in het voetje (verschillende aansluitingen).
BerichtGeplaatst: di feb 16, 2016 23:06    Onderwerp: Re: Yongnuo YN565EX Flitser Op Half Of Full Frame Instellen. Reageer met quote

ApAlbert schreef:
Hallo.
Ik heb een Nikon D3300 en een externe flitser de Yongnuo YN565EX.
Nu heb ik al flink lopen zoeken maar kan het nergens vinden vandaar mijn vraag hier.
In de instellingen van de flitser kan hij op half of full frame camera gezet worden nu is mijn vraag waar moet ik hem opzetten.?
Dus moet de YN565EX op half of full frame camera staan en wat is daar eigenlijk het verschil tussen.?
Ik hoop dat iemand mij hiermee kan helpen.

De Flitser kan automatisch zomen, en hij past dit aan naargelang fulframe of niet. Geen idee of hij al de cameras goed detecteert.
Je kunt dit waarschijnlijk testen door te kijken of je lens overeen komt met de flash.
Dus Lens 50mm - flash 80mm dan is hij ingesteld op half frame.

met dank aan http://speedlights.net/2011/08/28/yongnuo-yn-565-ex-flash-review/
Een stukje uit de revieuw. (gaat wel over canon)
For Rebel series cameras with EF-S crop sensor the new Yongnuo automatically detects the smaller sensor size and adjusts the zooming behavior. This ‘auto zoom for sensor size‘ mode works like on a Canon flash, and also the iconography is the same: you can tell the feature’s active from the nested-rectangles symbol in the upper right of the screen.

The YN-565EX chooses a longer zoom reflector position for EF-S than what you see on the lens: it moves the zoom head to 80mm with a 50mm lens, for example. Since 50 * 1.6 = 80 this still provides full coverage of the frame while using the battery power a bit more efficiently by avoiding some waste of light which is otherwise thrown at the surroundings outside of the frame
BerichtGeplaatst: ma feb 22, 2016 12:33    Onderwerp: Reageer met quote

@mlap een duidelijk verhaal hier ben ik zeker mee geholpen...
Bedankt voor de hulp...
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Flitsers Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: