Meld je gratis aan

Canon PowerShot SX50 HS . problemen

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Canon
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma feb 29, 2016 12:32    Onderwerp: Canon PowerShot SX50 HS . problemen Reageer met quote

Ik heb twee jaar terug een Canon PowerShot SX50 HS gekocht en deze het eerste jaar tot volle tevredenheid gebruikt.
Omdat ik nogal eens bibber en ik twee kleinkinderen heb die veel bewegen, gebruik ik heel veel de sportstand.
Ook filmpjes maken ging helemaal goed.

Ik ben geen "fotograaf" en maak dus voornamelijk foto's in de auto-stand en de andere standen van het keuzewiel, maar ga niet per foto met de belichting aan de gang.

Na ruim een jaar ging telkens meer de belichting achteruit: bijna elke foto (zwaar) overbelicht en de kleuren werden telkens maar slechter en valer.
Het scherpstellen ging ook niet meer.
Een enkele foto was nog goed, maar praktisch alles was weggooimateriaal.

Ik naar de fotovakzaak met mijn klachten, ondersteund door vele foto's gemaakt met de Canon en als vergelijkingsmateriaal foto's gemaakt met mijn mobiel (HTC).
De foto's van mijn mobiel waren vele malen beter ......
Ik werd weggezet als "mevrouwtje die maar moest leren hoe de camera werkt".
Meerdere keren ben ik gewoon weggestuurd met bovengenoemde opmerking. Er was niets aan de hand ..... het was in de garantieperiode.
Toen ik de garantie al voorbij zag gaan, heb ik erop gestaan dat de camera gemaakt werd en toen kon het wonderwel wel direct.
Hij had zijn "eigen mannetje die ook was goedgekeurd door Canon".
Oke, prima, als het maar gemaakt wordt.

Na vier weken kon ik de camera halen, hij zei dat er een nieuwe lens in was gegaan.
De volgende dag gingen we op vakantie en diezelfde avond bleken de belichting en kleuren nog altijd kapot te zijn, evenals het scherpstellen.
Helaas kon ik er nu ook niet meer mee filmen, want er zat een constante harde storende ruis in en de sportstand was ineens heel langzaam waardoor het niet meer bruikbaar is.

En de garantie was voorbij .............
500 Euro en een illusie armer na twee jaar.

Mijn vragen :
Is het zinvol om deze nog te laten maken?
Zo ja, iemand een goed adres in de Duin en Bollenstreek (tussen Haarlem en Leiden).
Zo nee, wat is een goed alternatief om te kopen en waar?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: ma feb 29, 2016 16:12    Onderwerp: Reageer met quote

Kun je niet terug naar de winkel? Ik neem aan dat je garanatie op de reparatie hebt.
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma feb 29, 2016 16:17    Onderwerp: Reageer met quote

Dat dacht ik ook, maar niets bleek minder waar.
Ondertussen zijn we een paar maanden verder, en als ik er nog een keer heenga vrees ik dat het een enorme ruzie gaat worden.
En daar voel ik me te goed voor.
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma feb 29, 2016 18:14    Onderwerp: Reageer met quote

en dan hebben ze precies bereikt wat ze mogelijk wilden bereiken. je komt niet meer.
schrijf een brief met alle data en doe een kopie naar canon. heb met deze acties in het verleden goede resultaten geboekt.
er zijn helaas een aantal bedrijven die alles op de lange baan schuiven en het aan de consument wijten en waar je grof geschut moet inzetten.
de goede absoluut niet te na gesproken. want die zijn er echt.
Naar boven
BerichtGeplaatst: ma feb 29, 2016 20:33    Onderwerp: Reageer met quote

Inderdaad, zoals mijn voorganger zegt.

Maak je verhaal kenbaar bij Canon, kijken wat zij voor je kunnen betekenen.

Succes!
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Canon Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: