Meld je gratis aan

Meerdere flitsers aansluiten, 1 merk trigger

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Flitsers
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do mrt 03, 2016 19:59    Onderwerp: Meerdere flitsers aansluiten, 1 merk trigger Reageer met quote

Hoi, ik ben een groentje wat betreft studio fotografie.

Ik heb zelf een Godox flitslamp met accupack en een trigger van Godox. Maar nu wil ik ook een andere flitslamp gebruiken van een ander merk.

Is het zo dat als de Godox lamp, met trigger, een signaal afgeeft dat ook door de andere flitslamp opgenomen wordt? En kan ik hierdoor verschillende merken aansluiten en die allemaal slave maken? Mits ze natuurlijk allemaal infrarood hebben.

Weet niet of ik nu zelf al overal antwoord op heb gegeven, maar wil het even duidelijk hebben:)

bedankt alvast!

Rogier
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: vr mrt 04, 2016 11:35    Onderwerp: Reageer met quote

Bij gebruik van meerdere lampen, stuur je normaal gesproken maar één lamp met je trigger aan. De rest wordt getriggerd door de flits van de eerste. Op elk monoblock zit namelijk een oogje, dat de flits van een andere flitser registreert en daarop afgaat. Je kunt dus prima verschillende merken monoblocks combineren met wat je al hebt, zolang ze dat oogje maar hebben. En let ook op bij de instellingen van je volgende lampen, dat er een knopje is, waarmee je dat oogje aan het uit kan zetten. Doe 'ie het onverhoopt toch niet, dan is dat het eerste wat je controleert, natuurlijk nadat je hebt gecontroleerd of het monoblock überhaupt aan staat.
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Flitsers Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: