Meld je gratis aan

Ruis na export

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Software
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: wo mei 18, 2016 12:07    Onderwerp: Ruis na export Reageer met quote

Op dit moment ben ik bezig een stuk of 40 foto's van de afgelopen jaren te exporteren om af te laten drukken.

Bij een aantal foto's, die er in Lightroom perfect uit zien, zie ik in de export enorm veel ruis. Wanneer in het finder window vergroot of verklein, verdwijnt deze ruis. Als ik de foto open in voorvertoning, zie ik de ruis ook niet.

Toch ben ik bang dat de ruis op de afdrukken wel zichtbaar zal zijn. Een tijd terug heb ik wat foto's laten afdrukken en daar was deze ruis ook goed zichtbaar. Ik dacht toen dat dit kwam omdat het goedkope Hema afdrukken waren, maar misschien ligt het toch aan de foto's.

De foto's zijn gemaakt in RAW (Panasonic Lumix GH3) en de ISO's verschillen tussen 200 - 1600. Ik exporteer ze in JPEG sRGB zonder verdere aanpassingen. Weet iemand waar de ruis vandaan komt?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: wo mei 18, 2016 12:17    Onderwerp: Reageer met quote

Detail met ruis zichtbaar en onzichtbaar na vergroten/verkleinen finder window:

Naar boven
BerichtGeplaatst: wo mei 18, 2016 14:56    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb nu ontdekt dat het (deels) op te lossen is door de ruisreductie in Lightroom. Deze is alleen lastig toe te passen omdat in Lightroom de ruis niet echt zichtbaar is.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Software Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: