Meld je gratis aan

SD-kaart toont gemaakte foto's niet meer

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Accessoires
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: di mei 17, 2016 12:46    Onderwerp: SD-kaart toont gemaakte foto's niet meer Reageer met quote

Hallo,

Gisteren heb ik een aantal foto's geschoten, deze kon ik op mijn Nikon D7000 gewoon terugkijken. Toen ik gisteravond de foto's wou overplaatsen op mijn Mac-book kon ik de desbetreffende foto's niet meer vinden op mijn sd-kaart ((Samsung EVO 16 GB SDHC) meestal gebruik ik Sandisk, maar soms deze).
Als ik het kaartje terug in mijn Nikon stop kan ik de foto's ook niet meer bekijken.

Iemand enig idee of het mogelijk is om deze foto's zichtbaar te maken of terug te krijgen?
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: di mei 17, 2016 13:08    Onderwerp: Reageer met quote

Probeer Recuva eens: http://www.piriform.com/recuva/download

Dat is echter alleen geschikt voor Windows, maar misschien heb je naast je Mac nog een Windows PC?
Kijk ook eens op http://www.apowersoft.nl/recuva-alternatief-voor-mac.html
Naar boven
BerichtGeplaatst: di mei 17, 2016 13:29    Onderwerp: Reageer met quote

Bedankt voor uw reactie.

Ik heb zojuist de Mac versie gedownload en geprobeerd. De enige foto's wat ik terug kan zien zijn de foto's die ik erna gemaakt heb om te kijken of hij hier hetzelfde mee deed (ja).

Het vreemde is dat de foto's die ik de dag ervoor gemaakt heb er wel gewoon op staan.
Naar boven
BerichtGeplaatst: di mei 17, 2016 14:33    Onderwerp: Reageer met quote

Als je problemen met een kaart hebt NOOIT foto's meer maken met die kaart maar eerst zorgen dat de verloren foto's teruggehaald zijn. Anders overschrijf je de gegevens op de kaart en zijn je foto's voorgoed verloren!
Naar boven
BerichtGeplaatst: di mei 17, 2016 16:50    Onderwerp: Reageer met quote

Met de gegeven informatie kan men nog niet zeggen of het probleem je SD kaart is.
* gebruik je een externe aardreader of de interne van de computer
* al eens geprobeerd met andere card reader
* als eens geprobeerd via je camera via USB
* al eens geprobeerd op een andere computer
* .......
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht Bekijk de homepage
BerichtGeplaatst: di mei 17, 2016 20:38    Onderwerp: Reageer met quote

Ik gebruik een interne aardreader. Ook heb ik al verschillende andere computers geprobeert. Maar ook hier zie ik de foto's niet meer staan. Het lijkt mij niet meer uit te maken of het met een usb gebeurt aangezien ik de foto's ook niet meer kon terug zien op mijn Nikon. Of zie ik dit fout?

Laatst aangepast door rikster op wo mei 18, 2016 09:22, in totaal 1 keer bewerkt
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo mei 18, 2016 08:21    Onderwerp: Reageer met quote

denk dat je fout zit. heb zelf ook gehad dat een kaart iets niet meer bleek te hebben. en via usb wel. hoe???? maar bij was het opgelost. daarna geformatteerd en werkt nu na 3 jaar nog prima.
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo mei 18, 2016 09:24    Onderwerp: Reageer met quote

Oke, vanmiddag ga ik dan maar eens een poging wagen met de usb-kabel. Het resultaat zal ik later vandaag hier posten.
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo mei 18, 2016 15:32    Onderwerp: Reageer met quote

Zojuist heb ik het geprobeerd met de usb-kabel naar de laptop, ook dit werkt helaas niet. Ik had alleen maar Macs gebruikt, zojuist ook een Windows geprobeerd maar ook hier zijn de foto's niet zichtbaar helaas.
Naar boven
BerichtGeplaatst: wo mei 18, 2016 16:00    Onderwerp: Reageer met quote

jammer.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Accessoires Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: