Meld je gratis aan

760D met L lens

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Canon
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: vr jun 17, 2016 09:39    Onderwerp: 760D met L lens Reageer met quote

Hi allemaal,

Vraag: ik wil mijn objectieven naar een hoger-niveau tillen. Ik ben mij aan het oriënteren op de Canon EF 70-300mm F4.0-5.6 L IS USM, dit in combinatie met mijn Canon 760D body.

Nu is mijn vraag hoe houdt de lens zich op mijn body? Ik lees dat ik een crop-body heb (iets met 1.6?) Nu is deze L lens meer geschikt voor Full-Frame camera's, ik kan nergens op het internet in "jip en janneke NL-taal" lezen wat dit betekend voor de kwaliteit en of de MM verhouding als ik deze lens op mijn body zet.

Wie kan mij helpen.. Smile

Ik hou van:
- super scherpe foto's die ik veelal maak in de AV stand
- Natuur/ straat fotografie (breedste zin van het woord)
- af en toe mijn vriendin op de foto zetten met zowel bokeh als compleet scherpe foto.
- en wil af en toe is ver kunnen zoomen.
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: vr jun 17, 2016 14:34    Onderwerp: Reageer met quote

De L-lenzen zijn de beste lenzen van Canon dus geschikt voor alle bodies. De 70-300L is perfect voor een APS-C body. Hier heb ik ervaring mee aangezien we hier thuis een 7D2 hebben en de 70-300L. Alle EF-lenzen zijn geschikt voor zowel EF als EF-S waar EF-S lenzen alleen geschikt zijn voor APS-C (ofwel crop) bodies. De 70-300L zal haarscherpe foto's geven met een uiterst snelle autofocus. Er is geen reden om het niet te doen want het is de beste 70-300 die er voor Canon te krijgen is.

Enige waar je rekening mee moet houden is dat je op een APS-C alleen het middelste gedeelte van de EF-lens gebruikt. Dit betekent dat je meer megapixels op een kleiner gebied van de lens gaat projecteren waardoor lensfouten beter te zien zijn. Dit is vooral met oudere lenzen het geval die optisch iets minder zijn. Aan de andere kant zijn de hoeken van lenzen optisch het minste en die gebruik je niet als je een EF-lens op een EF-S body zet waardoor de kwaliteit weer beter is.
Naar boven
BerichtGeplaatst: vr jun 17, 2016 21:35    Onderwerp: Reageer met quote

Erik1982 schreef:
Dit betekent dat je meer megapixels op een kleiner gebied van de lens gaat projecteren waardoor lensfouten beter te zien zijn.

Een objectief projecteert licht op de sensor, maar de sensor projecteert geen megapixels op een objectief.
Ik begrijp wel wat je bedoelt, maar je zegt het ongelukkig!
Naar boven
BerichtGeplaatst: vr jun 17, 2016 22:53    Onderwerp: Reageer met quote

Inderdaad niet heel handig omschreven. Nog herstellende van een kleine operatie en was zo te lezen op dat moment niet helemaal helder.

Je gebruikt met een crop body maar een deel van het bruikbare oppervlak van een EF lens omdat deze ontworpen is een grotere sensor te belichten. Met de 760D maak je een foto van 24,2MP waar een 20MP FF body uit hetzelfde deel maar iets meer dan 12MP haalt.

Een mooi voorbeeld op een Nikon, gewoon omdat een plaatje meer zegt dan heel veel woorden.

[url=https://cdn.photographylife.com/wp-content/uploads/2015/01/Nikon-FX-and-DX-Sensor.jpg]FX-and-DX-Sensor[/img]

[Mod]
Afbeelding omgezet in link, want te breed voor het forum. Maximale breedte is 800px.
[/Mod]
Naar boven
BerichtGeplaatst: za jun 18, 2016 19:18    Onderwerp: Reageer met quote

Super thnx voor überhaupt al een verlichtend antwoord.. Smile Vandaag een bezoekje gebracht aan fotokonijnenberg en daar de volgende lenzen getest:

Canon EF 70-300mm F4.0-5.6 IS USM

Canon EF 70-300mm F4.0-5.6 L IS USM

In de 10 mins dat ik deze op mijn body had heb ik niet echt duidelijk verschil kunnen merken. Wellicht dat ik mij iets te blind staar op de "L" kwaliteit. Vanmiddag thuis gekomen en toch maar weer eens het "www" opgedoken.

Door de crop factor worden de lenzen 105-480MM, nu zat ik mij te bedenken wat als ik nu de stap maak naar Canon EF 28-300mm f/3.5-5.6 L IS USM, dan heb ik dat grote zoom bereik waarmee ik begin al opgelost. En mocht ik over een aantal jaren van body verwisselen wat hoogst waarschijnlijk wel gaat gebeuren heb ik al een goed objectief.

Moeilijk moeilijk....
Naar boven
BerichtGeplaatst: za jun 18, 2016 19:38    Onderwerp: Reageer met quote

de canon censor is kleiner dan die van een nikon DX
APS-C (22.3 x 14.9 mm) 23.6x 15.6 nikon DX
Naar boven
BerichtGeplaatst: za jun 18, 2016 19:50    Onderwerp: Reageer met quote

De Tamron 70-300 VC USD kwam bij een test als 2de eruit, bij WDC, achter de L maar voor een derde van de prijs. Ik gebruik hem op crop en FF en ben er zeer tevreden over en nog mooi zwart ook......
Naar boven
BerichtGeplaatst: za jun 18, 2016 21:39    Onderwerp: Reageer met quote

Ik heb zowel de 70-300 niet-L gehad en heb nu de L-versie en er zit toch echt een groot verschil in. De L versie is veel stiller qua autofocus en vooral veel sneller qua autofocus. Tevens is het glas beter, betere IS en betere bouwkwaliteit en daar betaal je dan ook voor. De Tamron is leuk maar haalt het qua autofocus niet bij de Canons.

De Canon 28-300L is een leuke lens maar erg groot en ontzettend zwaar. Als je daar een paar uur mee moet lopen moet je een sling kopen en de lens op een statiefgondel daarop bevestigen wil je de bevestiging van je camera en je lichaam heel willen houden op de lange duur. De 70-300 versies kun je gewoon aan je body laten hangen en kan je uren mee rondlopen zonder problemen.

Als je echt een dijk van een lens wilt hebben met veel bereik zul je voor de 100-400L II moeten gaan. Die is nog een paar gradaties beter dan de genoemde lenzen. Als je ooit de overstap gaat maken naar FF is 400mm vele malen beter dan 300mm. Die 300mm lijkt nu leuk op APS-C maar op FF gaat dat je ontzettend tegenvallen. Op de 100-400L II kun je ook nog eens een 1,4 extender zetten met behoud van autofocus als je een goede body (7D2, 5D3, 5DS, 1DX(II)) hebt en dan heb je helemaal veel bereik.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Canon Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: