Meld je gratis aan

Flitser diffuser

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Accessoires
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do jun 16, 2016 22:07    Onderwerp: Flitser diffuser Reageer met quote

Beste Lezer,

Ik ben gevraagd om bij een club op wekelijkse basis foto's te maken van hun feesten. Dit heb ik in het verleden ook gedaan en ik kan niet wachten om er weer mee te beginnen.

De camera die ik hiervoor ga gebruiken is een Sony A7II met een Yongnuo YN660 in combinatie met een YN560-TX Controller voor off-camera flash. Normaal gesproken heb ik de camera in de ene hand en flitser in de ander om een beetje te spelen met waar het licht vandaan komt. Nu vind ik de flitser zonder diffuser erg lelijk en ben ik op zoek naar een oplossing. Feestende mensen in de nacht zijn vettig en bezweet dus dat gaat niet bepaald hand in hand met flitslicht Razz. Ik heb het al eens geprobeerd met een kleine softbox van Polaroid (je weet wel, zo'n 10x10 uitklapbaar dingetje met klittenband) maar eigenlijk bevalt het niet. Als iemand tegen me oploopt valt het ding gemakkelijk van m'n flitser af en eigenlijk is het me gewoon te lomp. Ook al is het zo ongeveer een van de meest kleine diffusers voor een speedlite.

Waar ik eigenlijk naar op zoek ben is een kleine stofen (ja zo'n batterijen bakje) die past op de YN660. Ik weet dat het niet echt het licht zachter maakt maar het is wel lekker compact en ik hoop op nét wat betere resultaten. Mocht iemand nog andere suggesties hebben voor een hele compacte diffuser dan hoor ik dat ook graag.

Reden dat ik het hier vraag is omdat ik online nergens een stofen kan vinden waarvan ik zeker weet dat hij past. Wellicht is hier iemand die dezelfde flitser heeft of weet met welke meer gangbare flitser van bijvoorbeeld Canon of Nikon de afmetingen valt te vergelijken.

Hoop dat iemand kan helpen! Smile
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: zo jun 19, 2016 20:42    Onderwerp: Reageer met quote

Met alle respect, maar dat is zonde van je geld. Zoals je zelf al zegt, wordt het licht amper diffuser... als het al diffuser wordt. De enige die beter is geworden van de omni-bounce (die bedoel je) is de uitvinder.

Bij flitsen is het zo dat het licht diffuus wordt, als de lichtbron relatief groot is ten opzichte van het onderwerp. In de club wil je vooral zachte(re) schaduwen op de gezichten. Je moet dus iets hebben dat groter of in ieder geval een gelijke grootte heeft als een hoofd. Ik ben zeer tevreden over de Rogue flashbender, maar die zit ook niet heel stevig op de flitser.

Waar ik eigenlijk direct aan dacht was een DIY whale-tale (moet je maar even Googlen). Zelf maken van papier, eventueel plastificeren. Is goedkoop en zet je met een elastiek makkelijk en redelijk vast op je flitser. Kun je er 25 maken voor de prijs van één omnibounce Wink

Maar het is je eigen keus natuurlijk.
BerichtGeplaatst: zo jul 03, 2016 10:11    Onderwerp: Kijk eens bij Lastolite.. Reageer met quote

Wellicht kun je iets vinden van Lastolite dat aan jouw wensen kan voldoen. Ik maak zelf gebruik van een Lastolite EzyBox Speed-lite en dat bevalt mij prima.

Groet,

Bert
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Accessoires Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: