Meld je gratis aan

Batch verwerking PS

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Software
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  
Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: do jul 07, 2016 08:49    Onderwerp: Batch verwerking PS Reageer met quote

Hallo,

Ik ben eigenlijk op zoek naar een oplossing van het volgende.
Voor mijn website welke momenteel ontworpen wordt moet ik grote hoeveelheden foto's resizen,en voorzien van watermerk.
Nu wil ik dat graag in een batch doen en het liefst tegelijk. Dus dat alles naar het gewenste formaat gaat en gelijk van watermerk wordt voorzien. Ik weet niet of dat mogelijk is. Verder zit ik met het probleem dat ik uiteraard landscape en portrait verhoudingen heb. Als ik alles in landscape bijvoorbeeld 800 PX mee geef zal dat waarschijnlijk anders uitpakken met een portrait formaat. Wie wil er even meedenken hoe ik dit het best kan gaan aanpakken ?

Bij voorbaat dank,
Ray
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privé bericht
BerichtGeplaatst: do jul 07, 2016 16:57    Onderwerp: Reageer met quote

Het antwoord zit hem in lightroom, waar je dit prima kunt uitvoeren in een paar klikken. In de meeste photoshop abonnementen zit tegenwoordig ook lightroom.

Als je de foto's hebt geďmporteerd in lightroom, en je ze vervolgens gaat exporteren (bestand-exporteren) krijg je een venster waar je al je wensen kunt instellen. Daarna klik je op exporteren en enkele minuten later is alles klaar.
PENTAX K 20 D + Pentax K 3 + *18-55 DA-WR / 50-135 DA *2.8 / 90 mm macro 2.8 1:1 / DA18-250/ sigma 75-500/sdm 35 1.4 /en dan nog de nodige prime's / FGZ 540 externe reportageflitser / metz reportageflitser 58 AF2 + studioflitssets
Naar boven
BerichtGeplaatst: do jul 07, 2016 17:03    Onderwerp: Reageer met quote

Lightroom heb ik nu gedownload, zat inderdaad in mijn pakket.
Ik ga kijken of ik eruit kom. Mag ik me anders melden bij jou ?

Groet,
Ray
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> Software Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: