Meld je gratis aan

Zelf de uitsnede van je foto kiezen

Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> IdeeŽnbus
Vorige onderwerp :: Volgende onderwerp  

Wil je zelf de uitsnede van je foto kunnen bepalen die wordt weergegeven op je profiel?
Ja, dat zou een verbetering zijn!
71%
 71%  [ 10 ]
Nee, het voegt weinig toe
14%
 14%  [ 2 ]
Het maakt mij niet uit
14%
 14%  [ 2 ]
Totaal aantal stemmen : 14

Auteur Bericht
BerichtGeplaatst: ma feb 04, 2013 23:22    Onderwerp: Zelf de uitsnede van je foto kiezen Reageer met quote

Hallo allemaal, ik ben nieuw op dit forum. Mijn naam is Olivier en ben een jonge opkomende fotograaf uit Amsterdam. Ik maak al een tijdje gebruik van de site om mijn foto's te uploaden (http://olivier27.zoom.nl) en ben sinds 2009 een tevreden abonnee.

Ik heb een idee voor de Zoom.nl website. Vaak maak ik mijn foto's in een 3:2 verhouding, maar als ik dan een foto op Zoom.nl upload wordt er automatisch een vierkante uitsnede gemaakt. Dat de uitsnede vierkant is begrijp ik en geeft ook een overzichtelijke weergave van de pagina. Maar ik zou het wel fijn vinden als ik zelf kon kiezen welk deel van de foto in dat vierkant te zien is. Ik heb bijvoorbeeld wel eens dat het 'hoofdonderwerp' (of het onderwerp 'waar het oog naar toe wordt getrokken') van de foto zich in een van de hoeken van de foto of aan de zijkant bevindt, dit vanwege de gekozen compositie, maar als de website dan automatisch een vierkante uitsnede maakt, dan wordt het 'hoofdonderwerp' van de foto weggelaten (omdat het aan de zijkant van de foto is). Terwijl dat 'hoofdonderwerp' de foto juist zo mooi maakt, bijvoorbeeld. Zo geeft die uitsnede, in mijn ogen, een soms incompleet en soms minder interessant beeld van de foto weer, terwijl de gehele foto zelf mťt het 'hoofdonderwerp' een stuk interessanter is. Als je zelf de uitsnede kon bepalen zou de vierkante uitsnede een stuk aantrekkelijker kunnen worden en zullen mensen misschien sneller geneigd zijn om op je foto te klikken.

Ik hoor graag hoe jullie hierover denken en als jullie nog verdere toelichting willen of vragen hebben, vraag het/stel ze!

Gr,

Olivier

P.S. Ik weet niet hoe mogelijk dit plan Łberhaupt is om te integreren in de website, dus ook graag jullie meningen/ideeŽn hierover (wellicht van mensen met meer inzicht hierin?)
Naar boven
Bekijk gebruikers profiel Stuur privť bericht
BerichtGeplaatst: vr sep 26, 2014 13:24    Onderwerp: Re: Zelf de uitsnede van je foto kiezen Reageer met quote

Ik wil graag dit onderwerp even weer onder de aandacht brengen. Gister heb ik een foto geupload en de uitsnede die daar automatisch bij gemaakt is voor de thumbnail was op zijn minst ongelukkig te noemen. Op de thumbnail is geen horizon te zien, waardoor er waarschijnlijk veel mensen niet de moeite nemen om er op te klikken. Die horizon is er wel degelijk en het is naar mijn idee zonde dat je toch veel publiek misloopt op die manier. De betreffende foto is hier te vinden:
zoom.nl/foto/landschap/kustpad.2397219.html
Naar boven
BerichtGeplaatst: di dec 09, 2014 13:30    Onderwerp: Reageer met quote

beste Sake en Olivier,

we nemen deze suggestie mee in de ontwikkelingen van onze website.

met vriendelijke groet
Hans, Zoom.nl
Naar boven
BerichtGeplaatst: vr jul 08, 2016 23:19    Onderwerp: Reageer met quote

Ik wilde toevallig net hetzelfde onderwerp aansnijden, maar het speelt dus al langer onder de mensen.

Het zou mooi zijn als de gebruiker zelf de verkleinde uitsnede kan bepalen.
Naar boven
Berichten van afgelopen:   
Plaats nieuw bericht   Plaats reactie    Zoom.nl forum index -> IdeeŽnbus Tijden zijn in GMT + 2 uur
Pagina 1 van 1

Ga naar: